Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 611992

Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: Razlučenje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima


Muškinja, Andrea; First Komen, Ivana
Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: Razlučenje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 25 (2013), 1; 51-62 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 611992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: Razlučenje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima
(Apples and Oranges in Disguised Advertising: Differentiation and Terminological Determination of Brand Usage in Program Contents)

Autori
Muškinja, Andrea ; First Komen, Ivana

Izvornik
Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 25 (2013), 1; 51-62

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
prikriveno oglašavanje ; plasman proizvoda ; korištenje marke u programskim sadržajima ; plasman marke
(disguised advertising ; Product placement ; Brand usage in program contents ; Brand placement)

Sažetak
Prikriveno oglašavanje je moderan marketinški alat, koji se u praksi hrvatskih poslovnih subjekata sve češće javlja, a u hrvatskim zakonima je zabranjen. Svrha ovog rada je stoga shvatiti koriste li poslovnih subjekti u Hrvatskoj zaista prikriveno oglašavanje, na koji način to čine u skladu ili suprotnosti s hrvatskim zakonom, te postoji li potreba za razlučenjem više srodnih ali različitih pojava i potom terminološkim određenjem svakog. Kako bi se ostvarila svrha ovog rada istraženo je teoretsko, pravno i kolokvijalno koncipiranje pojma prikriveno oglašavanje u znanstvenoj literaturi, hrvatskim zakonima i primijenjenoj komunikaciji poslovnih subjekata. Provedena analiza ukazuje: a) da u marketinškoj literaturi postoje različiti terminološki izrazi za korištenje marki u programskim sadržajima među kojima dominira prikriveno oglašavanje, a ne spominje se plasman proizvoda ; b) da zakon razlikuje prikriveno oglašavanje koje je zabranjeno i plasman proizvoda koji je pod određenim uvjetima dozvoljen, a koji je prema definiciji istovjetan s prikrivenim oglašavanjem kako ga definira marketinška literatura ; c) da poslovni subjekti u svojoj komunikaciji razlikuju prikriveno oglašavanje od plasmana proizvoda, te da pokušavaju plasman proizvoda udaljiti od prikrivenog oglašavanja ističući se kao sponzori/partneri programa. Analiza također ukazuje da postoje tri različite situacije korištenja marki u programskim sadržajima: ugovoreno i ispravno označeno ; ugovoreno, ali ne i označeno te neugovoreno. Samo prva se može smatrati preporučenim marketinškim alatom i stoga je nužno razlučiti je od ostalih definicijom i terminom. Preporuča se da se ovaj marketinški alat nazove plasman marke u zakonima i marketinškoj literaturi, kao što već upućuje engleska literatura. Navedeno će dugoročno dovesti i do ispravnog korištenja termina u praksi poslovnih subjekata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-081-1151212-1454 - Strateški marketing - stvaranje identiteta konkurentnog gospodarstva (Grbac, Bruno, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ivana First Komen (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Muškinja, Andrea; First Komen, Ivana
Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: Razlučenje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 25 (2013), 1; 51-62 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Muškinja, A. & First Komen, I. (2013) Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: Razlučenje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima. Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 25 (1), 51-62.
@article{article, author = {Mu\v{s}kinja, Andrea and First Komen, Ivana}, year = {2013}, pages = {51-62}, keywords = {prikriveno ogla\v{s}avanje, plasman proizvoda, kori\v{s}tenje marke u programskim sadr\v{z}ajima, plasman marke}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te = Market : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {25}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Kru\v{s}ke i jabuke prikrivenog ogla\v{s}avanja: Razlu\v{c}enje i terminolo\v{s}ko odre\djenje kori\v{s}tenja marki u programskim sadr\v{z}ajima}, keyword = {prikriveno ogla\v{s}avanje, plasman proizvoda, kori\v{s}tenje marke u programskim sadr\v{z}ajima, plasman marke} }
@article{article, author = {Mu\v{s}kinja, Andrea and First Komen, Ivana}, year = {2013}, pages = {51-62}, keywords = {disguised advertising, Product placement, Brand usage in program contents, Brand placement}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te = Market : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {25}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Apples and Oranges in Disguised Advertising: Differentiation and Terminological Determination of Brand Usage in Program Contents}, keyword = {disguised advertising, Product placement, Brand usage in program contents, Brand placement} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM
  • Central and East European Online Library - CEEOL
  • Scopus, EBSCO Publishing, RePEc, Hrčak, DOAJ





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font