Pregled bibliografske jedinice broj: 611992
Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: Razlučenje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima
Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja: Razlučenje i terminološko određenje korištenja marki u programskim sadržajima // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 25 (2013), 1; 51-62 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 611992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kruške i jabuke prikrivenog oglašavanja:
Razlučenje i terminološko određenje korištenja
marki u programskim sadržajima
(Apples and Oranges in Disguised Advertising:
Differentiation and Terminological Determination
of Brand Usage in Program Contents)
Autori
Muškinja, Andrea ; First Komen, Ivana
Izvornik
Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 25
(2013), 1;
51-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
prikriveno oglašavanje ; plasman proizvoda ; korištenje marke u programskim sadržajima ; plasman marke
(disguised advertising ; Product placement ; Brand usage in program contents ; Brand placement)
Sažetak
Prikriveno oglašavanje je moderan marketinški alat, koji se u praksi hrvatskih poslovnih subjekata sve češće javlja, a u hrvatskim zakonima je zabranjen. Svrha ovog rada je stoga shvatiti koriste li poslovnih subjekti u Hrvatskoj zaista prikriveno oglašavanje, na koji način to čine u skladu ili suprotnosti s hrvatskim zakonom, te postoji li potreba za razlučenjem više srodnih ali različitih pojava i potom terminološkim određenjem svakog. Kako bi se ostvarila svrha ovog rada istraženo je teoretsko, pravno i kolokvijalno koncipiranje pojma prikriveno oglašavanje u znanstvenoj literaturi, hrvatskim zakonima i primijenjenoj komunikaciji poslovnih subjekata. Provedena analiza ukazuje: a) da u marketinškoj literaturi postoje različiti terminološki izrazi za korištenje marki u programskim sadržajima među kojima dominira prikriveno oglašavanje, a ne spominje se plasman proizvoda ; b) da zakon razlikuje prikriveno oglašavanje koje je zabranjeno i plasman proizvoda koji je pod određenim uvjetima dozvoljen, a koji je prema definiciji istovjetan s prikrivenim oglašavanjem kako ga definira marketinška literatura ; c) da poslovni subjekti u svojoj komunikaciji razlikuju prikriveno oglašavanje od plasmana proizvoda, te da pokušavaju plasman proizvoda udaljiti od prikrivenog oglašavanja ističući se kao sponzori/partneri programa. Analiza također ukazuje da postoje tri različite situacije korištenja marki u programskim sadržajima: ugovoreno i ispravno označeno ; ugovoreno, ali ne i označeno te neugovoreno. Samo prva se može smatrati preporučenim marketinškim alatom i stoga je nužno razlučiti je od ostalih definicijom i terminom. Preporuča se da se ovaj marketinški alat nazove plasman marke u zakonima i marketinškoj literaturi, kao što već upućuje engleska literatura. Navedeno će dugoročno dovesti i do ispravnog korištenja termina u praksi poslovnih subjekata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-081-1151212-1454 - Strateški marketing - stvaranje identiteta konkurentnog gospodarstva (Grbac, Bruno, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivana First Komen
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Scopus, EBSCO Publishing, RePEc, Hrčak, DOAJ