Pregled bibliografske jedinice broj: 611974
Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici
Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici // Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu? / Ledić, Jasminka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 53-90
CROSBI ID: 611974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici
(Academics and Community Engagement)
Autori
Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka ; Rončević, Nena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu?
Urednik/ci
Ledić, Jasminka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2012
Raspon stranica
53-90
ISBN
978-953-6104-89-5
Ključne riječi
sveučilišni nastavnici, zalaganje u zajednici, radna opterećenost sveučilišnih nastavnika, akademsko zalaganje, političko zalaganje, povezanost akademskih djelatnosti
(academics, community engagement, academics' working overload, academic engagement, political engagement, interconnection of academic functions)
Sažetak
Autorice analiziraju podatke prikupljene u okviru projekta “Changes in Academic Profession - CAP”, koje je tijekom 2007. i 2008. godine provedeno u Nizozemskoj, Njemačkoj, Finskoj, Italiji, Norveškoj, Portugalu i Velikoj Britaniji, a tijekom 2010. i 2011. godine, u okviru projekta “The Academic Profession in Europe: responses to societal challenges - EUROAC”, u Austriji, Švicarskoj, Irskoj, Poljskoj i Hrvatskoj, na ukupnom uzorku od 17, 745 nastavnika/ispitanika. Budući da upitnik korišten u istraživanju nije uključivao zaseban dio o akademskoj djelatnosti zalaganja u zajednici – autorice su analizirale različite elemente iz upitnika koji se podvode pod pojam 'zalaganja u zajednici'. Iscrpnom statističkom analizom autorice pokazuju da nastavnici - bez obzira na njihov status ili pripadnost instituciji (sveučilišta/druge institucije visokog obrazovanja) - najviše vremena posvećuju nastavnim i istraživačkim aktivnostima, a znatno manje vremena posvećuju aktivnostima zalaganja u zajednici. Veća je vjerojatnost da će se nastavnici uključiti u one djelatnosti zalaganja u zajednici koje su povezane s nastavom i istraživanjem, nego u one orijentirane prema politici ili prema organizacijama civilnoga društva i projektima u (lokalnoj) zajednici. Ipak, bez obzira na brojna ograničenja i izazove djelatnosti zalaganja u zajednici, mnogi nastavnici imaju pozitivne stavove o važnosti ove akademske djelatnosti i dijele pozitivno stajalište u vezi s primjenom akademskog znanja, kao i s njihovom profesionalnom obvezom da primjene svoje znanje u pokušaju pružanja odgovora na potrebe i probleme u zajednici i društvu. Međutim, analiza podataka prikupljenih u dvanaest europskih država jasno pokazuje da tradicionalne temeljne (akademske) funkcije nastave i istraživanja jasno dominiraju u akademskoj profesiji, pri čemu je funkcija zalaganja u zajednici ipak još uvijek na margini njezina interesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
066-0661686-1121 - Civilno društvo i kombinirana socijalna politika u Hrvatskoj (Bežovan, Gojko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka