Pregled bibliografske jedinice broj: 611962
Izazovi treće misije sveučilišta
Izazovi treće misije sveučilišta // Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu? / Ledić, Jasminka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 23-39
CROSBI ID: 611962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi treće misije sveučilišta
(Challenges for University Third Mission)
Autori
Ćulum, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu?
Urednik/ci
Ledić, Jasminka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2012
Raspon stranica
23-39
ISBN
978-953-6104-89-5
Ključne riječi
treća misija sveučilišta, civilna misija sveučilišta, zalaganje u zajednici, društvena odgovornost, ekonomska/korporativna misija, akademska profesija, sveučilište i razvoj lokalne zajednice
(university third mission, university civic mission, community engagement, social responsibility, university economic/corporate mission, academic profession, university and local community development)
Sažetak
Rad se bavi trećom i civilnom misijom sveučilišta, dominantnom temom nacionalnog EUROAC projekta. Svrha je rada prikazati osnovne točke konsenzusa i razmimoilaženja u definiranju, a zatim i obrazlaganju koncepta treće misije. Rad doprinosi akademskoj raspravi ovoga, u nacionalnom kontekstu novoga istraživačkog područja o trećoj/civilnoj misiji, te ulozi sveučilišta u razvoju (lokalne) zajednice, i ulozi akademske profesije u kontekstu njihova zalaganja u zajednici. U radu se daje poseban osvrt na civilnu misiju sveučilišta i ulogu sveučilišnih nastavnika i temeljnih akademskih djelatnosti u poticanju razvoju zalaganja sveučilišnih nastavnika i studenata. Autorica, između ostaloga, zaključuje da uspješnost integracije civilne misije ovisi o akademskoj profesiji, nositeljima akademskih djelatnosti. Ipak, pokazuje se da te aktivnosti nisu prepoznate u aktualnom sustavu vrednovanja rada sveučilišnih nastavnika, te se, posljedično, ne komuniciraju kao njihova odgovornost i obveza. Proizlazi da uključivanje/integracija civilne misije ponajviše ovisi o stavovima sveučilišnih nastavnika spram vrijednosti, principa i načela civilne misije, dakle, njihovom individualnom polazištu i poimanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Bojana Ćulum Ilić
(autor)