Pregled bibliografske jedinice broj: 611959
Izazovi uvođenja građanskog obrazovanja: europska iskustva
Izazovi uvođenja građanskog obrazovanja: europska iskustva // Interkulturalna pedagogija: prema novim razvojima znanosti o odgoju / Posavec, K., Sablić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 64-76 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 611959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi uvođenja građanskog obrazovanja: europska iskustva
(Challenges in Citizenship Education: European Experiences)
Autori
Ćulum, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interkulturalna pedagogija: prema novim razvojima znanosti o odgoju
/ Posavec, K., Sablić, M. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 64-76
ISBN
978-953-99167-7-8
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje za demokratsko građanstvo; kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja; kompetencije za aktivno građanstvo; aktivno učenje
(citizenship education; competences for active citizenship; active learning)
Sažetak
Odgojno-obrazovne organizacije danas se nalaze pred jednim od ključnih izazova održivosti suvremene demokracije – kako (bolje) odgajati i obrazovati učenike za njihovu sutrašnju ulogu autonomnih građana koji bi trebali posjedovati odgovarajuća znanja, vještine i pozitivne stavove te aktivno sudjelovati u razvoju demokratskog društva? Ususret najavljenim promjenama u hrvatskom obrazovnom sustavu i uvođenju kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja, u radu se daje pregled relavantnih dokumenata i preporuka EU, te obilježja programa obrazovanja za demokratsko građanstvo u devet europskih zemalja (Italija, Španjolska, Portugal, Francuska, Engleska, Poljska, Njemačka, Norveška i Nizozemska). U radu se analiziraju institucionalni okviri, regulacija statusa i primjena (tradicionalnih i suvremenih) programa obrazovanja za demokratsko građanstvo u zemljama EU. Radom se nastoji poticati daljnja rasprava u pedagogijskoj znanosti o uvođenju obrazovanja za (demokratsko) građanstvo u hrvatske škole, s obzirom na didaktičko-metodičke izazove, ulogu novih metoda aktivnoga učenja u nastavi i fokusu na stjecanje kompetencija za aktivno građanstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Bojana Ćulum Ilić
(autor)