Pregled bibliografske jedinice broj: 611892
Nastava - stavovi učitelja i nastavnika
Nastava - stavovi učitelja i nastavnika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 461-479 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 611892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava - stavovi učitelja i nastavnika
(Teaching - Teachers' Attitudes)
Autori
Peko, Anđelka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 61
(2012), 4;
461-479
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
nastava; stavovi nastavnika; stavovi učitelja
(teaching; teachers' attitudes; teaching concepts)
Sažetak
Traženje nove strategije obrazovanja u Republici Hrvatskoj prisutno je desetljeće. Niz dokumenata zalaže se za napuštanje paradigme poučavanje-učenje te podržavanje drukčijega koncepta nastave. Važno je pozitivno određenje učitelja i nastavnika prema drukčijoj paradigmi nastave utemeljene na novijim teorijama učenja. Istraživanje nastave u osnovnim školama Osijeka i Slavonskog Broda provedeno je s ciljem analize stavova prema nastavi kod učitelja razredne nastave i nastavnika (profesora) predmetne nastave te utvrđivanju postojanja razlika prema nastavi između učitelja i nastavnika (profesora) kao i razlika između mlađih i starijih učitelja i nastavnika. Ispitanici su bili (N=186) učitelji i nastavnici osnovnih škola u Osijeku i Slavonskome Brodu. Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje statistički značajne razlike u rezultatima na Upitniku stavova prema nastavi između učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave. Rezultati dalje sugeriraju kako učitelji i nastavnici s više radnog staža češće drže da je postojeći pristup nastavi primjeren i da nema potrebe što mijenjati. Sukladno navedenome potrebno je učitelje i nastavnike uključiti u različite vidove cjeloživotne izobrazbe kako bi prihvatili izazov izgrađivanja drukčije koncepcije nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Anđelka Peko
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts