Pregled bibliografske jedinice broj: 611633
Formalna heterogenost spomeničke skulpture i strategije sjećanja u socijalističkoj Jugoslaviji
Formalna heterogenost spomeničke skulpture i strategije sjećanja u socijalističkoj Jugoslaviji // Anali Galerije Antuna Augustinčića, 31 (2012), 31; 81-106 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 611633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formalna heterogenost spomeničke skulpture i strategije sjećanja u socijalističkoj Jugoslaviji
(The formal heterogenity of monumental sculpture and commemorative strategy in socialist Yugoslavia)
Autori
Horvatinčić, Sanja
Izvornik
Anali Galerije Antuna Augustinčića (0352-1826) 31
(2012), 31;
81-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
spomenička skulptura; društveno sjećanje; politike sjećanja; socijalistički realizam; modernizam
(monumental sculpture; collective memory; politics of memory; socialist realism; modernism)
Sažetak
Spomenička skulptura iz razdoblja socijalističke Jugoslavije u dosadašnjim istraživanjima rijetko je bila analizirana u kontekstu interdisciplinarnog polja studija sjećanja. Kako bismo što cjelovitije zahvatili kompleksnu problematiku odnosa društvenog i individualnog sjećanja, spomeničke skulpture i jugoslavenske politike sjećanja, koristili smo se homogenim i neutralnim teorijskih okvirom studija sjećanja Siegfrieda J. Schmidta. Polazeći od analogije i međuzavisnosti kognitivnih i društvenih principa pamćenja i sjećanja, analizu odnosa spomeničke skulpture i jugoslavenskih strategija društvenog sjećanja grupirali smo u dvije problemske cjeline. Prva je zasnovana na ideji da određeni usađeni narativni ili vizualni obrasci utječu na odabir oblika izvedbe društvenog sjećanja u formi spomenika. Njome se pojašnjava kontinuitet spomenika kao izvedbenog oblika društvenog sjećanja u socijalističkoj Jugoslaviji, kao i popularnost i trajanje određenih formalnih rješenja njegove izvedbe. Takva interpretacija doprinosi tumačenju kontinuiteta socijalističkog realizma u jugoslavenskoj spomeničkoj produkciji, te doprinosi razumijevanju heterogenosti formalnog izraza spomeničke skulpture u socijalističkoj Jugoslaviji. Druga problemska cjelina bavi se politikama sjećanja, odnosno načinima odlučivanja, selekcije i medijske distribucije društvenog sjećanja, te daje pregled utjecaja jugoslavenske politike sjećanja na izvedbu društvenog sjećanja u formi spomenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Sanja Horvatinčić
(autor)