Pregled bibliografske jedinice broj: 611487
Izazovi primjene franšiza kao modela širenja poslovanja u Hrvatskoj
Izazovi primjene franšiza kao modela širenja poslovanja u Hrvatskoj, 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 611487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi primjene franšiza kao modela širenja poslovanja u Hrvatskoj
(Challenges of franchising as a model of business growth in Croatia)
Autori
Kukec, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
09.07
Godina
2009
Stranica
255
Mentor
Singer, Slavica
Ključne riječi
franšiza
(franchising)
Sažetak
«Franšizing je poseban pravni oblik organizacije u kojoj razvoj poslovnog koncepta i provođenje istoga u praksu izvode dva različita pravna subjekta ». Ovo je stručna definicija franšiznog poslovanja, no ono predstavlja i mnogo više od toga. To je, također, tip poslovanja koji omogućava ekonomski rast i zapošljavanje. Razvijene zemlje odavno su stvorile temelje za razvoj ovog načina poslovanja u svojem gospodarstvu. U Hrvatskoj do sada nije provedeno niti jedno sistematsko istraživanje koje bi moglo dati relevantne podatke o snazi ovog načina širenja poslovanja, no unatoč tome, tržište se razvija, a svakodnevno raste broj franšiznih koncepata koji ulaze u zemlju, kao i broj domaćih poduzeća koji su odlučili ovim načinom poslovanja proširiti svoje tržište. Osim pregleda teoretskih izvora iz zemlje i svijeta, tema magistarskog rada obrađena je kroz analizu slučaja na poslovanju tvrtke Body Bella - jedine hrvatske tvrtke iz sektora medicinskog wellnessa/mršavljenja, koja svoje poslovanje širi putem prodaje franšize i stoga kao pionir ovog načina poslovanja ima vrijedna iskustva u primjeni franšiznog načina poslovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija