Pregled bibliografske jedinice broj: 611438
Utjecaj odgojno-obrazovnog programa "Ekologija životinja" na obrazovna postignuća učenika osnovne škole u nastavi prirodoslovnih predmeta
Utjecaj odgojno-obrazovnog programa "Ekologija životinja" na obrazovna postignuća učenika osnovne škole u nastavi prirodoslovnih predmeta, 2011., postdiplomski specijalisticki, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 611438 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj odgojno-obrazovnog programa "Ekologija životinja" na obrazovna postignuća učenika osnovne škole u nastavi prirodoslovnih predmeta
(The impact of the educational program "Animal Ecology" on the educational attainment of primary school pupils in teaching science subjects)
Autori
Crnčec, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.12
Godina
2011
Stranica
78
Mentor
Vijtiuk, Nada
Ključne riječi
prirodoslovlje; odgojno-obrazovni program; izvannastavna aktivnost; prirodoslovna kompetencija
(science; educational program; extracurricular activity; natural competence)
Sažetak
„Ekologija životinja“ je prirodoslovni odgojno – obrazovni program koji korištenjem informacijsko- komunikacijske tehnologije, korelacija s ostalim nastavnim predmetima i područjima te uporabom programirane nastave, portfolia, mentalnih mapa i terenske nastave ima za cilj identificirati i pojačano pratiti rad i dostignuća u odgojno- obrazovnom radu s posebno zainteresiranim učenicima u području prirodoslovlja. Program se temelji na gradivu prirode koje je obvezno sadašnjim planom i programom u šestim razredima osnovne škole. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa prepoznalo je program te ga sufinanciralo u dvije osnovne škole u Međimurskoj županiji. Utjecaj odgojno-obrazovnog programa „Ekologija životinja“ na obrazovna postignuća učenika osnovne škole u nastavi prirodoslovlja statistički je značajan u svim parametrima (ostvarene razine obrazovnih postignuća na temelju savladavanja nastavnih sadržaja šestog, sedmog i osmog razreda prema postojećem nastavnom planu i programu u području prirodoslovnih predmeta), te je potvrđeno da uočeni problem smanjivanja interesa učenika za područje prirodoslovnih predmeta u višim godinama obveznog obrazovanja sporije opada kod učenika koji su razvili određena znanja i vještine kroz provedeni program. Ovaj program daje jednake rezultate u provedbi kod učenika obaju spolova. Mnogostruki odgojno-obrazovni učinci koji su proizašli iz takvog rada s učenicima rezultirali su odlukama Učiteljskih vijeća i Školskih odbora da se program uvrsti u redovitu izvannastavnu aktivnost škola. Program je planiran s tendencijom razvoja u stručno utemeljen i procijenjen sustav koji bi uz suvremeni menadžment u školama trebao omogućiti precizniju i jednostavniju valorizaciju napretka učenika u području nastave prirodoslovlja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Nada Vijtiuk
(mentor)