Pregled bibliografske jedinice broj: 611278
Kupovanje identiteta u suvremenom potrošačkom društvu
Kupovanje identiteta u suvremenom potrošačkom društvu // Potrošačka kultura i konzumerizam / Snježana Čolić (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 149-165
CROSBI ID: 611278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kupovanje identiteta u suvremenom potrošačkom društvu
(Buying an Identity in Contemporary Consumer Society)
Autori
Štojs, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Potrošačka kultura i konzumerizam
Urednik/ci
Snježana Čolić
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
149-165
ISBN
978-953-7964-00-9
Ključne riječi
identitet, potrošačko društvo, marketinška industrija, mladi, brendovi
(identity, consumer society, advertising industry, youth, brands)
Sažetak
U radu se razmatraju razlozi zbog kojih je potrošnja postala jedan od mehanizama za oblikovanje osobnog identiteta u postmodernom vremenu i prikazuju načini na koje pojedinci posjedovanjem dobara stvaraju i održavaju svijest o sebi. Uz pregled promišljanja o povezanosti imanja i bivanja u djelima klasičnih autora, donose se i neki suvremeni sociološki pristupi potrošnji kao i analiza uloge moderne marketinške industrije budući da upravo ona, zahvaljujući prelasku od komunikacije izgrađene oko proizvoda i njegovih funkcionalnih prednosti na komunikaciju koja naglasak stavlja na emocije i želje, značajno jača subjektivne, identitetske funkcije potrošnje. Naposljetku se proučavaju razlozi usmjerenosti marketinške industrije na mlade potrošače koji su uslijed odrastanja u komercijaliziranom svijetu prihvatili brendove kao simboličke alate kojima mogu pričati priče o sebi i kao korisne putokaze za donošenje pravilnih odluka u vremenu preplavljenosti različitim informacijama i mogućnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Tihana Štojs Brajković
(autor)