Pregled bibliografske jedinice broj: 610888
Istraživanje kulture vrtića
Istraživanje kulture vrtića // Pedagog krator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Zadar, Hrvatska, 2011. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 610888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje kulture vrtića
(Researching the Culture of Preschool Institution)
Autori
Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Pedagog krator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.04.2011. - 13.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; kultura vrtića; odgajatelj; mijenjanje; refleksivni praktičar;
(action research; culture of preschool institution; preschool educator; changing; reflective practitioner)
Sažetak
Istražujući kulturu odgojno-obrazovne ustanove, preciznije kulturu ustanove ranog i predškolskog odgoja za djecu od godine dana do polaska u osnovnu školu – KULTURU VRTIĆA, istaknut ćemo one spoznaje koje afirmiraju značaj kulture kao složenog multidimenzionalnog, slojevitog, a ipak krajnje suptilnog fenomena i njezina utjecaja na prožimanje života svakog čovjeka u cjelini njegove ljudskosti. Promotrivši navedeno u svjetlu tvrdnje o 21. stoljeću kao stoljeću institucijskog djetinjstva, pitanje kulture nužno se povezuje sa propitivanjem kvalitete utjecaja iste na institucijski kontekst življenja. Jer, kako ističe većina autora (Bruner, 2000 ; Fullan, 1993, 1999 ; Henting, 1997 ; Mortimore, 1999 ; Prosser, 1999 ; Stoll i Fink, 2000 ; Datnow i dr., 2002 ; Kinsler i Gamble, 2001 ; Hopkins, 2001 ; Peterson, 2002 ; Trowler, 2008 ; Jurasaite-Harbison i Rex, L. 2009), razumjeti kulturu znači poznavati svoju organizaciju (instituciju). Iz tih razloga prvi korak u pokušaju istraživanja odgojno-obrazovne prakse odnosi se na razumijevanje kulture svoje ustanove u smjeru traganja za odgovorima na pitanja: 1. Kako procjenjujemo svoju odgojno-obrazovnu ustanovu danas (gdje je ona danas ; kako je vide, procjenjuju oni koji u njoj žive i rade)? 2. Čemu težimo, kakva želimo da postane? 3. Kako i na koji način razvijamo i stvaramo kulturu usmjerenu na kontinuirano istraživanje, na učenje putem istraživanja, na mijenjanje odgojno-obrazovne prakse? 4. Kako istraživati i mijenjati kulturu odgojno-obrazovne ustanove za djecu od šest mjeseci do polaska u osnovnu školu, koja će biti u skladu s prirodom djeteta – djece i koja će se kontinuirano mijenjati, usklađivati s potrebama djece i okruženja, njihovog odgoja i obrazovanja?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija