Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 610838

Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom


Fajdetić, Andrea; Kiš-Glavaš, Lelia; Lisak, Natalija
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 28-41 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 610838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom
(Perception of higher education teaching process accessible to students with disabilities)

Autori
Fajdetić, Andrea ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Lisak, Natalija

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013), 2; 28-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
visokoškolska nastava ; studenti s invaliditetom ; prilagodba
(higher education ; students with disabilities ; adjustment)

Sažetak
Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u to kako nastavno osoblje zaposleno na Sveučilištu u Zagrebu poima studente s invaliditetom, o kojim pravima je informirano, kakvo prethodno iskustvo u radu i načine pristupanja ima te koje mogućnosti prilagodbe i potrebne preduvjete navodi za uspješno akademsko postignuće studenata s invaliditetom. S obzirom na cilj istraživanja ciljana skupna sudionika je mlađi nastavni kadar koji se nalazi na samom početku svog profesionalnog razvoja, i koji sustavnim vođenjem može dostići optimalnu razinu kvalitete koji se očekuje kako bi se odgovaralo na potrebe svakog studenta. Rad će prezentirati rezultate kvalitativnog istraživanja vezano uz opravdane prilagodbe u visokom obrazovanju i druge aktivnosti koje mogu doprinijeti kvaliteti obrazovanja kroz osmišljavanje potpore studentima s invaliditetom. Ispitanici u ovom istraživanju jesu znanstveni novaci, viši asistenti, asistenti i predavači, zaposlenici Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji sudjeluju u realizaciji nastave studijskih programa u okviru znanstvenog polja edukacijsko-rehabilitacijske znanosti. U radu se koriste kvalitativne metode prikupljanja i analize podataka. Fokus grupni intervju proveden je sa sedam mlađih suradnika u nastavi, jamčeći anonimnost u postupku audio snimanja i u korištenju odgovora (Creswell, 1998). Tematski okvir ovog grupnog intervjua prati sljedeća područja ; informiranost o studentima s invaliditetom, iskustvo rada sa studentima s invaliditetom, kompetencije za rad sa studentima s invaliditetom te za planiranje, realizaciju i evaluaciju nastavnog procesa u visokoškolskom obrazovanju. Strategije za analizu su sljedeće ; pregled prikupljenog materijala, pronalaženje kodova iz materijala, reduciranje informacija stvaranjem kategorija, pronalaženje veza između kategorija i stvaranje logične matrice nalaza, te osvrt na analitički okvir iz literature (Bogdan, Biklen, 1992., Huberman, Miles, 1994., Wolcott, 1994 ; prema Creswell, 1998). Rezultati istraživanja dali su uvid u aktualno stanje i potrebe za stjecanjem specifičnih kompetencija za rad u nastavi prema načelima univerzalnog dizajna za učenje. U zaključku su prikazane neke smjernice koje mogu podići kvalitetu visokoškolske nastave i izjednačiti mogućnosti studenata s invaliditetom kroz uvažavanje znanja, iskustava i preporuka mlađeg nastavnog kadra u visokoškolskoj instituciji koja ima bogato iskustvo rada sa studentima s invaliditetom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Fajdetić, Andrea; Kiš-Glavaš, Lelia; Lisak, Natalija
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 28-41 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Fajdetić, A., Kiš-Glavaš, L. & Lisak, N. (2013) Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2), 28-41.
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea and Ki\v{s}-Glava\v{s}, Lelia and Lisak, Natalija}, year = {2013}, pages = {28-41}, keywords = {visoko\v{s}kolska nastava, studenti s invaliditetom, prilagodba}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Percepcija visoko\v{s}kolske nastave pristupa\v{c}ne studentima s invaliditetom}, keyword = {visoko\v{s}kolska nastava, studenti s invaliditetom, prilagodba} }
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea and Ki\v{s}-Glava\v{s}, Lelia and Lisak, Natalija}, year = {2013}, pages = {28-41}, keywords = {higher education, students with disabilities, adjustment}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Perception of higher education teaching process accessible to students with disabilities}, keyword = {higher education, students with disabilities, adjustment} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • SCOPUS, EBSCO, PsycINFO, ERIH, DOAJ, Index Copernicus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font