Pregled bibliografske jedinice broj: 610838
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 28-41 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 610838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne
studentima s invaliditetom
(Perception of higher education teaching process
accessible to students with disabilities)
Autori
Fajdetić, Andrea ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Lisak, Natalija
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49
(2013), 2;
28-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visokoškolska nastava ; studenti s invaliditetom ; prilagodba
(higher education ; students with disabilities ; adjustment)
Sažetak
Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u to kako nastavno osoblje zaposleno na Sveučilištu u Zagrebu poima studente s invaliditetom, o kojim pravima je informirano, kakvo prethodno iskustvo u radu i načine pristupanja ima te koje mogućnosti prilagodbe i potrebne preduvjete navodi za uspješno akademsko postignuće studenata s invaliditetom. S obzirom na cilj istraživanja ciljana skupna sudionika je mlađi nastavni kadar koji se nalazi na samom početku svog profesionalnog razvoja, i koji sustavnim vođenjem može dostići optimalnu razinu kvalitete koji se očekuje kako bi se odgovaralo na potrebe svakog studenta. Rad će prezentirati rezultate kvalitativnog istraživanja vezano uz opravdane prilagodbe u visokom obrazovanju i druge aktivnosti koje mogu doprinijeti kvaliteti obrazovanja kroz osmišljavanje potpore studentima s invaliditetom. Ispitanici u ovom istraživanju jesu znanstveni novaci, viši asistenti, asistenti i predavači, zaposlenici Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji sudjeluju u realizaciji nastave studijskih programa u okviru znanstvenog polja edukacijsko-rehabilitacijske znanosti. U radu se koriste kvalitativne metode prikupljanja i analize podataka. Fokus grupni intervju proveden je sa sedam mlađih suradnika u nastavi, jamčeći anonimnost u postupku audio snimanja i u korištenju odgovora (Creswell, 1998). Tematski okvir ovog grupnog intervjua prati sljedeća područja ; informiranost o studentima s invaliditetom, iskustvo rada sa studentima s invaliditetom, kompetencije za rad sa studentima s invaliditetom te za planiranje, realizaciju i evaluaciju nastavnog procesa u visokoškolskom obrazovanju. Strategije za analizu su sljedeće ; pregled prikupljenog materijala, pronalaženje kodova iz materijala, reduciranje informacija stvaranjem kategorija, pronalaženje veza između kategorija i stvaranje logične matrice nalaza, te osvrt na analitički okvir iz literature (Bogdan, Biklen, 1992., Huberman, Miles, 1994., Wolcott, 1994 ; prema Creswell, 1998). Rezultati istraživanja dali su uvid u aktualno stanje i potrebe za stjecanjem specifičnih kompetencija za rad u nastavi prema načelima univerzalnog dizajna za učenje. U zaključku su prikazane neke smjernice koje mogu podići kvalitetu visokoškolske nastave i izjednačiti mogućnosti studenata s invaliditetom kroz uvažavanje znanja, iskustava i preporuka mlađeg nastavnog kadra u visokoškolskoj instituciji koja ima bogato iskustvo rada sa studentima s invaliditetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCOPUS, EBSCO, PsycINFO, ERIH, DOAJ, Index Copernicus