Pregled bibliografske jedinice broj: 610620
Kulturna i javna djelatnost škole- partnerski pristup
Kulturna i javna djelatnost škole- partnerski pristup // Pedagogija i kultura / Ljubetić, M. ; Zrilić, S. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 193-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 610620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna i javna djelatnost škole- partnerski pristup
(Cultural and Public School Activities - a Partnership Approach)
Autori
Pažin- Ilakovac, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Ljubetić, M. ; Zrilić, S. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 193-203
ISBN
978-953-99167-6-1
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kulturna i javna djelatnost škole; partnerstvo; prepoznatljivost školskoga
(cultural and public school activities; partnership; recognizable school curriculum;)
Sažetak
Višesloţna je povezanost škole i kulture, a mogušnosti utjecaja te povezanosti na odgoj djeteta/uţenika mnogobrojne. U obogašivanju djelatnosti škole drugim aktivnostima osim nastave, pedesetih se godina prošloga stolješa u njezinoj organizacijskoj strukturi pojavljuje naziv kulturna i javna djelatnost škole, o kojoj se i danas vešinom govori kao o epifenomenološkome pojmu u odgoju i obrazovanju. U izgradnji (sukonstrukciji) suvremenoga školskoga kurikuluma naglašava se potreba suradnje s roditeljima i lokalnom zajednicom uz partnerski pristup. Kako se u kulturnoj i javnoj djelatnosti škole potiţe takva suradnja, tako se u tome „sporednom“ podruţju odgojnoobrazovnoga rada otvaraju mogušnosti za razvoj suradniţkih odnosa svih (su)dionika kurikuluma prema partnerskima. Kulturna i javna djelatnost sve više doprinosi prepoznatljivosti suvremene škole. U ovome se radu razmatraju neke odrednice tog aspekta djelovanja škole, uvidom u teorijske i zakonske izvore koji je opisuju te u dokumentaciju prigodnog uzorka 10 škola. U dokumentaciji ovih škola mogu se uoţiti sliţnosti, ali i odreŤene razliţitosti (prepoznatljivost) u programima kulturne i javne djelatnosti ; djelomice je prisutno ukljuţivanje roditelja i lokalne zajednice, uz uoţljiv prostor za više njihovoga sudjelovanja. U promjenama kojima teţi hrvatska škola prepoznaje se vaţnost propitivanja tih programa te u njihovome kurikulumskome oblikovanju potreba veše ukljuţenosti roditelja i lokalne zajednice. Takvom poţeljnom partnerskom strukturiranju uţenikova okruţja svojim radom uvelike mogu doprinijeti i školski pedagozi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija