Pregled bibliografske jedinice broj: 610616
Školski programi prevencije poremećaja u ponašanju
Školski programi prevencije poremećaja u ponašanju // Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju / Sanja Vladović (ur.).
Zagreb: Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske, 2012. str. 23-34 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 610616 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski programi prevencije poremećaja u ponašanju
Autori
Pažin- Ilakovac, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju
/ Sanja Vladović - Zagreb : Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske, 2012, 23-34
ISBN
978-953-7790-02-8
Skup
Prevencija problema u ponašanju djece
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
/
Sažetak
Rano uočavanje rizičnih činitelja i oblika poremećaja u ponašanju učenika, kao javnozdravstvenoga izazova, osobito je naglašena u školi kao jednome od važnih učenikovih okružja. Zbog toga je potrebno stalno promišljati kako strukturirati cjelokupni školski rad kojim bi se poticao zdravi i stvaralački razvoj učenika kao središta razvojnoga kurikuluma i time preveniralo poremećaje u ponašanju. U pedagoškim i humanim funkcijama škole postoje brojne mogućnosti za provedbu programa prevencije kojim bi se objedinile sve razine, područja i strategije prevencijskoga djelovanja. Ovaj je rad orijentiran naglašavanju svih onih ciljeva i aktivnosti u školi koji mogu pozitivno i zaštitno utjecati na odrastanje učenika i razvoj njihovih kompetencija potrebnih za život zadovoljnih i samoostvarenih osoba. U skladu s navedenim, temeljni je cilj ovoga rada razmotriti strategijske, zakonske i teoretske mogućnosti u izabranim dokumentima i moguća uporišta za praktičnu provedbu školskih programa prevencije, osobito u novim kurikulumskim okvirima. Razmatraju se struktura, provedba i nositelji prevencijskoga rada u suradnji i partnerstvu škole, roditelja i lokalne zajednice. Za unaprjeđivanje ovoga područja naglašava se potreba (samo)vrednovanja školskih prevencijskih programa te na tome utemeljeni mogući pravci istraživanja učinkovitosti i daljnjega razvoja ; isto tako i razvoj potrebnih kompetencija još sveobuhvatnijim i refleksivnim stručnim usavršavanjem svih nositelja prevencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija