Pregled bibliografske jedinice broj: 610591
Pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku
Pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 1-2; 27-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 610591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku
(School pedagogue in the student centred curriculum)
Autori
Pažin- Ilakovac, Ružica
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 61
(2012), 1-2;
27-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
ciljevi; humanistički kurikulum; odrednice; školski pedagog; učenik
(goals; humanistic curriculum; determinants; school-pedagogue; pupil)
Sažetak
Cilj je ovoga rada analiza zakonskih, teorijskih i praktičnih smjernica koje opisuju ulogu školskoga pedagoga u sukonstrukciji kurikuluma usmjerenoga prema učeniku. Analizom i uspoređivanjem prije svega cilja i zadaća koje pojedini zakonski dokumenti te izabrani autori ističu glavnima u radu pedagoga pokušat će se pobliže rasvijetliti njegov razvojni doprinos i participacija naglašeno u mogućnostima neposrednoga pedagoškoga djelovanja prema učeniku. U prvome su dijelu obrazloženi cilj i opća polazišta, u drugome odrednice humanističkoga kurikuluma, u trećemu kurikulum usmjeren prema učeniku i rad školskoga pedagoga, a u četvrtome strategije i sadržaji pedagoga u neposrednome radu s učenicima, s osvrtom na stanje i mogućnosti vrednovanja. Analiza je pokazala vidljive, ali i one prikrivene, još nedovoljno afirmirane mogućnosti za proširivanje i produbljivanje neposrednoga djelovanja pedagoga prema učenicima, uz potrebno propitivanje i prestrukturiranje ukupnoga, a osobito unutarnjega, školskoga rada. U traženju i određivanju novih uloga svih (su)dionika suvremenoga školskoga kurikuluma iznimno je važna pedagogova participacija- njegovim prepoznatljivim razvojno-inovacijskim, ali i neposrednim radom na podršci učenikovu razvoju poštujući kurikulumski duh integracije i partnerstva. Tome bi pridonijelo više istraživanja postojeće prakse u odnosu na teorijsko-zakonske okvire kao i razvoj sustava vrednovanja rada pedagoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija