Pregled bibliografske jedinice broj: 610559
Kultura participacije: i(u)istraživanje(istraživanju) odgojno-obrazovne prakse
Kultura participacije: i(u)istraživanje(istraživanju) odgojno-obrazovne prakse // Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene / Ljubetić, Maja ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Nomen Nostrum Mudnić, 2012. str. 166-180
CROSBI ID: 610559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura participacije: i(u)istraživanje(istraživanju) odgojno-obrazovne prakse
(The Culture of Participation and/in Educational Practice Research)
Autori
Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene
Urednik/ci
Ljubetić, Maja ; Mendeš, Branimir
Izdavač
Nomen Nostrum Mudnić
Grad
Split
Godina
2012
Raspon stranica
166-180
ISBN
978-953-57365-0-9
Ključne riječi
dokumentacija, istraživanja praktičara, kultura participacije, profesionalni razvoj, zajednica koja uči
(documentation, practitioners’ research, culture of participation, professional development, learning community)
Sažetak
Osnovna namjera ovoga rada je, pozivajući se na autore koji svoje pristupe istraživanju ranog odgoja temelje na socio-konstruktivističkoj teoriji, ukazati na važnost ili pozicioniranje istraživanja praktičara u povezivanju teorije i prakse u jednoj zajednici koja uči. Iz tih razloga zalažemo se za stvaranjem takve kulture odgojno- obrazovne ustanove koja će podržavati i razvijati participaciju svih sudionika povezivanjem istraživanja prakse i profesionalnog razvoja u kojem pedagoška dokumentacija predstavlja ogledalo njezine kulture, a praksa središte razvoja profesionalnog znanja. Profesionalni razvoj nije samo individualan proces napredovanja, već je to istovremeno proces mijenjanja cjelokupne kulture ustanove u kojoj svi sudjeluju i čine zajednicu koja uči i istražuje. Cilj takvih istraživanja nije u prvom redu stvaranje novog znanja već propitivanje i traganje za odgovorima na pitanje kako i zašto nešto činimo u izravnom radu s djecom. Praktičari imaju bogata znanja temeljena na praksi, stvarnim životnim iskustvima, i razvojem prakse istraživanja toga znanja uz pomoć kritičkih prijatelja ili akademskih supervizora (znanstvenika) mogu izravno utjecati na mijenjanje i unapređivanje odgojno-obrazovne prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)