Pregled bibliografske jedinice broj: 610429
Utjecaj aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok satu na usvojenost nastavnog sadržaja
Utjecaj aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok satu na usvojenost nastavnog sadržaja // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 38-39 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 610429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok satu na usvojenost nastavnog sadržaja
(Impact of active work strategies in single and block scheduled classes on adaptation of curriculum content)
Autori
Labak, Irena ; Merdić, Enrih ; Heffer, Marija ; Radanović, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 38-39
Skup
1. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
aktivne strategije rada; blok sat; pojedinačan sat; konsolidacija pamćenja
(active work strategies; block scheduled classes; single scheduled classes; memory consolidation)
Sažetak
S ciljem ispitivanja konsolidacije memorije učenika tijekom 2007. i 2008. godine provedeno je istraživanje kojim je utvrđena usvojenost nastavnog sadržaja kod učenika sedmih razreda osnovne škole koji nastavu biologije provode aktivnim strategijama rada u blok satu ili pojedinačnim satovima (dva sata tjedno). Ukupno je obuhvaćeno 106 učenika. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnog sata na odabranu nastavnu temu po usklađenoj pripremi. Prije provedbe sata učenici su podvrgnuti inicijalnom testiranju, dok je finalno testiranje uslijedilo nakon sata. Sva pitanja u pismenim provjerama znanja zatvorenog su tipa. Napravljena je metrijska analiza testova na način da se računao Cronbachov alfa koeficijent za procjenu pouzdanosti testa, indeks težine i indeks diskriminativnosti za svako pojedino pitanje. Procjenom prirodoslovne pismenosti i utjecaja pitanja na odgovor procijenjena je kvaliteta pojedinog pitanja pismene provjere znanja. Za testiranje hipoteza o jednakosti očekivanja korišten je t-test sa zajedničkom procjenom varijanci u slučajevima kada je bilo prikladno, odnosno t-test s odvojenim procjeniteljima varijanci u suprotnom. Prosječni uspjeh učenika u inicijalnoj provjeri znanja bio je različit u korist učenika blok nastave. Na kraju tj. u završnoj provjeri znanja je prosječni uspjeh učenika blok nastave i dalje ostao statistički značajno veći nego kod učenika pojedinačne nastave (P=0, 04 ; P<0, 05), ali se varijabilnost u skupini učenika pojedinačne nastave povećala do te mjere da F test pokazuje statističku značajnost razlike u varijancama između skupine učenika pojedinačne i blok nastave (P=0, 04 ; P<0, 05) što nije bio slučaj kod inicijalnog testa. Dobivene rezultate potrebno je tumačiti koristeći osnovna neurobiološka saznanja. Znanje koje se usvaja na aktivan način, za razliku od pasivnog, omogućava bolju konsolidaciju pamćenja. Ovakvo istraživanje osjetljivo je na vremenski period koji je prošao od provedbe nastavnog sata do testiranja, ali i na male razlike u kronološkoj dobi učenika. Ovakva istraživanja od strateške su važnosti za planiranje obima gradiva prilagođenog uzrastu i planiranje rasporeda. Istraživanje je provedeno za potrebe znanstvenog projekta Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije, provedenog uz potporu MZOS-a Republike Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA