Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 610299

Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak)


Marjanić, Suzana
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) // 7. 23. Krležini dani, Kazalište po Krleži / Hećimović, Branko (ur.).
Osijek, Hrvatska, 2012. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 610299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak)
(Three theatre direction strategies: the example of theatre of political allegory, the theatre of social action and the theatre of post/aestheticism)

Autori
Marjanić, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
7. 23. Krležini dani, Kazalište po Krleži / Hećimović, Branko - , 2012

Skup
23. Krležini dani, Kazalište po Krleži

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.12.2012. - 14.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Miroslav Krleža; kazalište; režija
(MIroslav Krleža; theatre; direction)

Sažetak
Na primjeru Brezovčeve režije Krležine Salome (Eurokaz, 2011.) kao primjera kazališta političke alegorije, nadalje, na primjeru Balada Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković (GDK "Gavella", 2009.), koja je sjajno naglasila moćnu Krležinu socijalnu akciju (u redateljičinoj vizuri Petrica i galženjaci figuriraju kao svi oni koji su određeni strategijom sakupljanja plastičnih i staklenih boca po kontejnerima ; odnosno, kako je to nedavno sročio Stanislav Marijanović – Hrvatska je preseljena u Sabor a njezini građani u kontejnere), kao i na primjeru Vukićeve režije Povratka Filipa Latinovicza (MSU, 2012.), kojom nas spomenuti redatelj režijski odvlači od političkoga kazališta, čime posredno otvara i pitanje o tome kako danas raditi političko kazalište, pa i političko šmirantstvo kada nas u svemu tome demantira ulica, promotrit ćemo tri redateljske vizure Krležinih djela: dakle, primjer kazališta političke alegorije, nadalje, primjer kazališta socijalnoga aktivizma kao i kazališni post/esteticizam. U navedenim ćemo se etičko/estetičkim odrednicama prisjetiti i nekih drugih režijskih rukopisa spomenutih Krležinih djela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Suzana Marjanic (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marjanić, Suzana
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) // 7. 23. Krležini dani, Kazalište po Krleži / Hećimović, Branko (ur.).
Osijek, Hrvatska, 2012. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Marjanić, S. (2012) Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak). U: Hećimović, B. (ur.)7. 23. Krležini dani, Kazalište po Krleži.
@article{article, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, editor = {He\'{c}imovi\'{c}, B.}, year = {2012}, keywords = {Miroslav Krle\v{z}a, kazali\v{s}te, re\v{z}ija}, title = {Tri re\v{z}ijska rukopisa: primjer kazali\v{s}ta politi\v{c}ke alegorije (Brezov\v{c}eva Saloma), kazali\v{s}ta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u re\v{z}iji Franke Perkovi\'{c}) i post/esteticizma (Vuki\'{c}ev Latinovicz, povratak)}, keyword = {Miroslav Krle\v{z}a, kazali\v{s}te, re\v{z}ija}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, editor = {He\'{c}imovi\'{c}, B.}, year = {2012}, keywords = {MIroslav Krle\v{z}a, theatre, direction}, title = {Three theatre direction strategies: the example of theatre of political allegory, the theatre of social action and the theatre of post/aestheticism}, keyword = {MIroslav Krle\v{z}a, theatre, direction}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font