Pregled bibliografske jedinice broj: 610250
Art radionica Lazareti i pritisak privatnoga kapitala
Art radionica Lazareti i pritisak privatnoga kapitala // 4. Međunarodni znanstveni interdisciplinarni simpozij Hrvatska folklorna i etnografska baština u svjetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti (2. FEB, KNJIŽICA SAŽETAKA / Mira Muhoberac (ur.).
Dubrovnik: Folklorni ansambl Linđo, 2012. str. 90-91 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 610250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Art radionica Lazareti i pritisak privatnoga kapitala
(The Art Workshop Lazareti and the Pressure from Private Capital)
Autori
Marjanić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Međunarodni znanstveni interdisciplinarni simpozij Hrvatska folklorna i etnografska baština u svjetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti (2. FEB, KNJIŽICA SAŽETAKA
/ Mira Muhoberac - Dubrovnik : Folklorni ansambl Linđo, 2012, 90-91
ISBN
978-953-56971-3-8
Skup
4. Međunarodni znanstveni interdisciplinarni simpozij Hrvatska folklorna i etnografska baština u svjetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti (2. FEB)
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 11.12.2012. - 13.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Art radionica Lazareti; umjetnost performansa
(The Art Workshop Lazareti; performance art)
Sažetak
Svaka priča o dubrovačkoj sceni performansa mora krenuti od 1988. godine, kada je začeta ideja osnivanja Art radionice Lazareti kao nezavisnoga kulturnoga i društvenoga centra s nizom aktivnosti (tako u okviru ARL-a djeluju npr. Galerija Otok i festival Karantena) usmjeren, nastojanjima Slavena Tolja kao njezinoga umjetničkoga voditelja, radikalnoj umjetničkoj praksi. Nakon Toljeva povratka sa studija na sarajevskoj Akademiji likovnih umjetnosti, u Dubrovniku je neko vrijeme živio Ilija Šoškić (Tolj 2001/2002:42, Šoškić 1989) i upravo je Toljeva suradnja s tim sljednikom arte povera imala, čini se, a kako će uostalom i sâm Slaven Tolj u više navrata istaknuti, presudnu ulogu u artikuliranju njegova daljnjega umjetničkoga rada kao i rada Art radionice Lazareti. Inače, Slaven Tolj se u okviru jedne svoje umjetničke akcije antejski obilježio i tetoviranjem logotipa ARL-a jer tom mjestu "trajno" pripada (Maračić 1998, Brzica 2010). Art radionica Lazareti tako je okupila mlađe umjetnike, filozofe, pisce i teoretičare s idejom aktivnog i istraživačkog propitivanja suvremene umjetnosti, suvremene kulture i društva, politike kao i njihovih međuodnosa, a svojim programima i aktivnostima je začela prezentaciju suvremene nezavisne umjetničke produkcije i poticanje izvaninstitucionalne edukacije i umjetničke produkcije. Poznato je, vezano uz bližu povijest, da je ARL izložen pritisku privatnoga kapitala s obzirom na to da je smješten na atraktivnoj lokaciji s turističkim potencijalom (Vidović 2011:33). Priča ide dalje do sredine listopada 2012. godine kada su se pojavili novinski natpisi s naslovima ili pak leadovima "Nasilno iseljavanje Lazareta u Dubrovniku".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-0000000-3626 - Kulturna animalistika: knjiž., folklor., etnološki i kulturnoantropol. prilozi (Zaradija-Kiš, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)