Pregled bibliografske jedinice broj: 609853
Art veksilologija domaćega postsocijalizma ili zastava kao subverzivan umjetnički simbol
Art veksilologija domaćega postsocijalizma ili zastava kao subverzivan umjetnički simbol // Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 2 (2012), 49; 157-183 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 609853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Art veksilologija domaćega postsocijalizma ili zastava kao subverzivan umjetnički simbol
(Domestic post-socialism’s art of vexilology, or, flags as a subversive artistic symbol)
Autori
Marjanić, Suzana
Izvornik
Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku (0547-2504) 2
(2012), 49;
157-183
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
zastava; izložbena i izvedbena zastava; aktivistička umjetnost; postsocijalizam; antropologija umjetnosti
(flags; exhibitional and performance art flag-symbols; activist art; post-Socialism; anthropology of art)
Sažetak
U članku promatram subverzivnu uporabu zastava kao izložbenoga i izvedbenoga simbola u radovima domaćih umjetnika/ica od postsocijalističkih, korporativnokapitalističkih, tranzicijskih devedesetih, s naglaskom na razdoblju od 2005. – Cvijanovićeve naci EU zastave – do 2011. godine, zaključno sa zastavom Republike Agrokor kako su je osmislile novinarke H-Altera Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, odnosno do bijele, potopljene hrvatske zastave Bojana Šumonje (Underwater Flag, 2012). Zamjetno je pritom da umjetnici zastavu rabe kao subverzivno sredstvo ironizacije političke moći na vlasti – i to kao fiktivne, demontažne alegorijske zastave (primjerice Nemanja Cvijanović, Nada Prlja, Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, Zoran Pavelić, Božidar Jurjević, Bojan Šumonja) ; nadalje, kao realne zastave (npr. zastave i grbovi Marka Markovića, zastave u predstavama Timbuktu i Mauzer Boruta Šeparovića, slučaj Janšine/Hrvatinove zastave) ili pak kao utopijske zastave (patchwork zastava Roberta Sošića te Božja zastava Tomislava Brajnovića i njegova oca Marčela Brajnovića).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH
- IBSS, London
- MLA, New York
- OPEN FOLKLORE
- RILM, New York
- SCOPUS