Pregled bibliografske jedinice broj: 609703
Marijan Susovski kao naš prvi teoretičar umjetnosti performansa
Marijan Susovski kao naš prvi teoretičar umjetnosti performansa // Krležini dani u Osijeku 2011. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari, II. dio. prir. Branko Hećimović / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 351-362
CROSBI ID: 609703 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marijan Susovski kao naš prvi teoretičar umjetnosti performansa
(Marijan Susovski as our first theoretician of performance art)
Autori
Marjanić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Krležini dani u Osijeku 2011. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari, II. dio. prir. Branko Hećimović
Urednik/ci
Hećimović, Branko
Izdavač
Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Zagreb : Osijek
Godina
2012
Raspon stranica
351-362
ISBN
978-953-154-168-8
Ključne riječi
Marijan Susovski, performans
(Marijan Susovski, performance art)
Sažetak
Izlaganje će se usmjeriti na teorijske tekstove kustosa, povjesničara, teoretičara i kritičara suvremene umjetnosti, dugogodišnjega ravnatelja Muzeja suvremene umjetnosti i osnivača Hrvatske sekcije Međunarodne udruge likovnih kritičara AICA Marijana Susovskog (1943.-2003.), i to prvenstveno na njegova zapažanja o performansima/umjetnosti performansa na hrvatskoj izvedbenoj sceni. Svojim radovima, kojima slovi kao jedan od prvih teoretičara novih medija u Hrvatskoj, kao i kustoskim djelovanjem Marijan Susovski promicao je avangardne, neoavangarde, postavangardne i postmodernističke pojave u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća. Istražujući ostavštinu Josipa Seissela, priredio je izložbu i objavio monografiju (Josip Seissel: Nadrealističko razdoblje, 1997), i pritom je, među ostalim, interpretirao ulične akcije Travelera kao dadaističke akcije kao što je i u dadaističkoj predstavi I oni će doći (16. prosinca 1922.) spomenute grupe srednjoškolaca, kojoj je pripadao i Seissel, a koja je bila "zamišljena po principu dadaističkoga provokativnoga kolaža" (Susovski 1997:16), prepoznao elemente našega prvoga happeninga. Proučavanjem performansa, a posebice performansa razdoblja nove umjetničke prakse (1966.-1978.), Marijan Susovski slovi kao prvi teoretičar umjetnosti performansa u Hrvatskoj, kao granične crvene linije kazališta i nove umjetničke discipline između različitih umjetnosti, kako je performans odredio Miško Šuvaković. Pandan Marijanu Susovskom u teatrološkim krugovima, u kontekstu istraživanja umjetnosti performansa, svakako čini Branimir Donat koji je posebice istražio naš avangardni performans.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)