Pregled bibliografske jedinice broj: 609701
Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima
Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima // Život umjetnosti, 91 (2012), -; 14-29 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 609701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima
(Performative music: from bruitism to lesionism: a pastiche on the genre of musical performance using local examples)
Autori
Marjanić, Suzana
Izvornik
Život umjetnosti (0514-7794) 91
(2012);
14-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
performativna glazba; performans; glazbeni performans
(performative music; performance art; musical performance)
Sažetak
U članku se interpretira glazbeni performans s obzirom na šest načina pristupa izvedbenoj manipulaciji (izvedbenom markiranju): s obzirom na manipulaciju tijelom, kostimografijom, zvučnim objektima/ instalacijama/skulpturama, vizualnom umjetnošću, egzotičnim instrumentima te porukom. I dok se za manipulaciju tijelom kao primjer lesionizma navodi Satan Panonski i Zoran Štajdohar Zoff, za manipulaciju kostimografijom kao primjer uzet je riječki art/postpunk bend Let 3. Nakon pojedinih primjera glazbenih performansa s manipulacijom zvučnim objektima/instalacijama/skulpturama (npr. TIG, Damir Bartol Indoš i njegova Kuća ekstremnoga muzičkoga kazališta – Kugla, Alen i Nenad Sinkauz, glazbeni performans Preparirani pianino Ivana Ladislava Galate u izvedbi Matee Leko iz 2011. godine), razmatra se i glazbeni performans koji nastaje markiranjem vizualnom umjetnošću (npr. slikarstvom, crtežima), a kao primjer navodi se suradnja Daniela Žeželja i Jessice Lurie. Kao primjer glazbenoga performansa koji nastaje manipulacijom tzv. egzotičnim instrumentima opisuje se slučaj glazbenih performansa Dubravka Lapainea kao jednoga od najvećih virtuoza didgeridooa. Kao šesta vrsta glazbenoga performansa izdvajaju se glazbeni performansi koji nastaju manipulacijom poruke – npr. pojedini performansi izvedbenoga kolektiva Schmrtz Teatar (1995.–2000.).
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Prilozi objavljeni u Životu umjetnosti referiraju se u Arts&Humanities Citation Index i bibliografskoj bazi podataka Elsevier – Abstract & Indexing products SCOPUS .