Pregled bibliografske jedinice broj: 609598
Obrazovanje odraslih temeljeno na kompetencijama - kompetencijski pristup i andragoški model poučavanja
Obrazovanje odraslih temeljeno na kompetencijama - kompetencijski pristup i andragoški model poučavanja // Obrazovanje odraslih (Sarajevo), 2 (2012), 47-62 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 609598 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje odraslih temeljeno na kompetencijama - kompetencijski pristup i andragoški model poučavanja
(Adult education based on competences - competence-based approach and andragogical teaching model)
Autori
Pavkov, Marija ; Živčić, Mile
Izvornik
Obrazovanje odraslih (Sarajevo) (1512-8784) 2
(2012);
47-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje odraslih; kompetencije; ishodi učenja; programi formalnog obrazovanja odraslih
(adult education; competences; learning outcomes; programmes of formal adult education)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj, kada je obrazovanje odraslih u pitanju, postoji dobra obrazovna infrastruktura temeljena na bogatoj tradiciji andragoške misli i prakse. Takvu je tradiciju bilo potrebno osnažiti novim pristupima utemeljenima na dobrim europskim praksama, ali i reformskim zahvatima u ostalim dijelovima obrazovnog sustava Hrvatske. Tu je ulogu na sebe preuzela, najprije Agencija za obrazovanje odraslih, a nakon njenog ukidanja Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Iznimno koristan alat u tim nastojanjima bili su projekti financirani iz EU fondova (CARDS i IPA), bilo kao financijska, bilo kao pomoć u obliku europskih stručnjaka za obrazovanje odraslih. Zadnja aktivnost u tom smjeru bila je modernizacija postojeće metodologije izrade programa formalnog obrazovanja odraslih s naglaskom na kompetencije i ishode učenja. Važnu ulogu u kreiranju nove metodologije imala je transparentnost tih programa - u odnosu na nastavnike, polaznike obrazovnih programa i poslodavce. U radu se opisuje koncept obrazovanja odraslih temeljen na kompetencijama koji omogućava da vrijeme koje je potrebno odrasloj osobi u savladavanju i usvajanju kompetencija bude fleksibilno i ovisno o individualnim sposobnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online