Pregled bibliografske jedinice broj: 609284
Utjecaj učenja šaha na razvoj kognitivnih sposobnosti
Utjecaj učenja šaha na razvoj kognitivnih sposobnosti, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 609284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj učenja šaha na razvoj kognitivnih sposobnosti
(The Effect of Chess Training on the Development of Cognitive Abilities)
Autori
Jelovica, Vatroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.05
Godina
2012
Stranica
38
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
šah; kognitivne sposobnosti; longitudinalni nacrt
(chess; cognitive abilities; longitudinal design)
Sažetak
Istraživanjem se željelo utvrditi hoće li sustavna šahovska poduka utjecati na razvoj kognitivnih sposobnosti kod učenika nižih razreda osnovne škole. Neki raniji autori su nakon uvođenja šahovske poduke pronašli poboljšanje na mjerama pamćenja, vizualno-spacijalnih sposobnosti, numeričkih vještina, opće inteligencije te drugih sposobnosti. U istraživanju je sudjelovao 51 učenik drugog i trećeg razreda u dvije osnovne škole iz grada Zagreba. Eksperimentalnu skupinu (N=21) činili su učenici koji su početkom školske godine 2008./2009. po prvi put upisali školu šaha kao izvannastavnu aktivnost, a kontrolnu skupinu (N=30) činili su njihovi razredni kolege koji se nisu bavili šahom. Provedena su dva mjerenja u razmaku od godine i pol dana. Korišteni su Test identičnih slika i Test rotacije karata iz baterije French Kit (French, Ekstrom i Price, 1963.) te zadaci za mjerenje opsega kratkoročnog pamćenja i radnog pamćenja. Rezultati su pokazali da eksperimentalna skupina u drugom mjerenju nije pokazala statistički značajno veći napredak u odnosu na prvo mjerenje u usporedbi s kontrolnom skupinom, iako su se razlike među skupinama u odnosu na prvo mjerenje povećale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija