Pregled bibliografske jedinice broj: 609271
Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja
Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja // Zbornik sažetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 609271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja
(Professional development of Croatian language teachers for teaching Croatian to non-native speakers – current situation, needs and possible solutions)
Autori
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka
/ Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012
Skup
4. međunarodni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik IV. HIDIS
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profesionalno usavršavanje učitelja; hrvatski kao ini jezik; analiza potreba
(teachers' development; Croatian as a second language; needs analysis)
Sažetak
Prema dostupnim podatcima hrvatski obrazovni sustav trenutačno pohađa oko 9.000 učenika kojima hrvatski nije materinski ili (komunikacijski) prvi jezik. Riječ je o heterogenoj skupini učenika jer obuhvaća govornike manjinskih jezika koji se školuju na svome materinskome jeziku (npr. Talijani ili Mađari), kao i one koji se školuju na hrvatskome jeziku (npr. Albanci ili Romi) te druge inojezične govornike kojima su materinski različiti svjetski jezici, a koji se također školuju na hrvatskome jeziku. Unatoč relativno velikome ukupnome broju inojezičnih učenika, kao i činjenici sve veće zastupljenosti inojezičnih učenika u pojedinim sredinama (npr. Grad Zagreb i Međimurska županija), tema poučavanja inojezičnih govornika hrvatskome jeziku još uvijek nije zastupljena u obaveznim sadržajima inicijalnoga obrazovanja učitelja. Stoga je potrebu za usavršavanjem u okviru navedene problematike nužno zadovoljiti tijekom kontinuiranoga profesionalnog razvoja učitelja. U ovome će se radu raspravljati o potrebama usavršavanja učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih učenika. Prikazat će se kvalitativni rezultati provedene analize potreba 80 ispitanika, učitelja hrvatskoga jezika. U skladu s rezultatima analize oblikovan je program modularnog stručnog usavršavanja učitelja o čijoj će se strukturi i sadržaju raspravljati u radu. Uspješnost programa stručnoga usavršavanja raspravit će se na temelju kvantitativne i kvalitativne evaluacije njegovih polaznika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija