Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 609271

Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja


Češi, Marijana; Barbaroša-Šikić, Mirela; Cvikić, Lidija
Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja // Zbornik sažetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 609271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja
(Professional development of Croatian language teachers for teaching Croatian to non-native speakers – current situation, needs and possible solutions)

Autori
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela ; Cvikić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Zbornik sažetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012

Skup
4. međunarodni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik IV. HIDIS

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
profesionalno usavršavanje učitelja; hrvatski kao ini jezik; analiza potreba
(teachers' development; Croatian as a second language; needs analysis)

Sažetak
Prema dostupnim podatcima hrvatski obrazovni sustav trenutačno pohađa oko 9.000 učenika kojima hrvatski nije materinski ili (komunikacijski) prvi jezik. Riječ je o heterogenoj skupini učenika jer obuhvaća govornike manjinskih jezika koji se školuju na svome materinskome jeziku (npr. Talijani ili Mađari), kao i one koji se školuju na hrvatskome jeziku (npr. Albanci ili Romi) te druge inojezične govornike kojima su materinski različiti svjetski jezici, a koji se također školuju na hrvatskome jeziku. Unatoč relativno velikome ukupnome broju inojezičnih učenika, kao i činjenici sve veće zastupljenosti inojezičnih učenika u pojedinim sredinama (npr. Grad Zagreb i Međimurska županija), tema poučavanja inojezičnih govornika hrvatskome jeziku još uvijek nije zastupljena u obaveznim sadržajima inicijalnoga obrazovanja učitelja. Stoga je potrebu za usavršavanjem u okviru navedene problematike nužno zadovoljiti tijekom kontinuiranoga profesionalnog razvoja učitelja. U ovome će se radu raspravljati o potrebama usavršavanja učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih učenika. Prikazat će se kvalitativni rezultati provedene analize potreba 80 ispitanika, učitelja hrvatskoga jezika. U skladu s rezultatima analize oblikovan je program modularnog stručnog usavršavanja učitelja o čijoj će se strukturi i sadržaju raspravljati u radu. Uspješnost programa stručnoga usavršavanja raspravit će se na temelju kvantitativne i kvalitativne evaluacije njegovih polaznika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Češi, Marijana; Barbaroša-Šikić, Mirela; Cvikić, Lidija
Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja // Zbornik sažetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Češi, M., Barbaroša-Šikić, M. & Cvikić, L. (2012) Stručno usavršavanje učitelja hrvatskoga jezika za poučavanje inojezičnih govornika - stanje, potrebe, moguća rješenja. U: Cvikić, L., Novak Milić, J. & Jelaska, Z. (ur.)Zbornik sažetaka.
@article{article, author = {\v{C}e\v{s}i, Marijana and Barbaro\v{s}a-\v{S}iki\'{c}, Mirela and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2012}, keywords = {profesionalno usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, hrvatski kao ini jezik, analiza potreba}, title = {Stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja hrvatskoga jezika za pou\v{c}avanje inojezi\v{c}nih govornika - stanje, potrebe, mogu\'{c}a rje\v{s}enja}, keyword = {profesionalno usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, hrvatski kao ini jezik, analiza potreba}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}e\v{s}i, Marijana and Barbaro\v{s}a-\v{S}iki\'{c}, Mirela and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2012}, keywords = {teachers' development, Croatian as a second language, needs analysis}, title = {Professional development of Croatian language teachers for teaching Croatian to non-native speakers – current situation, needs and possible solutions}, keyword = {teachers' development, Croatian as a second language, needs analysis}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font