Pregled bibliografske jedinice broj: 609224
Knjižničarske kompetencije u Hrvatskoj u kontekstu cjeloživotnoga učenja
Knjižničarske kompetencije u Hrvatskoj u kontekstu cjeloživotnoga učenja, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 609224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižničarske kompetencije u Hrvatskoj u kontekstu cjeloživotnoga učenja
(LIS competences in Croatia in lifelong learning context)
Autori
Machala, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.10
Godina
2012
Stranica
248
Mentor
Horvat, Aleksandra
Ključne riječi
knjižničarske kompetencije; kompetencije knjižničarske jezgre; cjeloživotno učenje; trajna izobrazba; stalno stručno usavršavanje
(competences in the field of library and information science; core competences of librarianship; lifelong learning; continuing education for the library and information profession; continuing professional development)
Sažetak
Obrazovanje utemeljeno na kompetencijama sagledava se kao jedan od mogućih odgovora na 'krizu obrazovanja', a kompetencije se nalaze u središtu integrativne znanosti o sustavu cjeloživotnog učenja. Istraživanje s ciljem identificiranja područno-specifičnih kompetencija, odnosno utvrđivanja 'jezgrenih' kompetencija podrazumijeva definiranje ekspertnih znanja, specijalnih vještina i zajedničkih uvjerenja jedinstvenih pripadnicima pojedine profesije te distinktivnih u odnosu na ostala područna znanja i stručna djelovanja. Identificiranje stručnih i generičkih kompetencija u području knjižnične i informacijske znanosti predstavlja u tom smislu doprinos utvrđivanju profesijskih značajki područja, jedinstvenih pripadnicima profesije u cjelini ali distinktivnih u odnosu na ostala područja i grane znanosti. U Hrvatskoj se dosad još nije pristupilo definiranju kompetencijskog profila u području knjižnične i informacijske znanosti. Cilj doktorskog rada je identificiranje područno- specifičnih i generičkih kompetencija u području knjižnične i informacijske znanosti u Hrvatskoj primjenom metodologije procesa Tuning. Rad predstavlja model na kompetencijama utemeljenog sustava cjeloživotnog učenja knjižničara u Hrvatskoj. Znanstveni doprinos rada je identificiranje područno-specifičnih i generičkih kompetencija u području knjižnične i informacijske znanosti u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti