Pregled bibliografske jedinice broj: 608990
Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica
Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica // Pedagoška stvarnost, 58 (2012), 4; 743-763 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 608990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica
(Relationship of self-induced concatenated demotivation and emotional competencies and perceived stress at preschool teachers work)
Autori
Sindik, Joško
Izvornik
Pedagoška stvarnost (0553-4569) 58
(2012), 4;
743-763
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; predškolski odgoj; vrste stresa
(emotional intelligence; preschool education; types of stress)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje povezanosti samoinducirane ulančane demotiviranosti odgojiteljica s njihovim doživljenim stresom te emocionalnom kompetencijom. Razmotrili smo i razlike u dimenzijama ova tri koncepta u odnosu na dob, radno iskustvo i razinu obrazovanja sudionica. Sudionice su bile odgojiteljice iz dječjih vrtića u Sesvetama i Zagrebu. Primijenili smo tri psihološka mjerna instrumenta: UEK-15 Upitnik emocionalne inteligencije, vještina i kompetencije, upitnik Samoinducirane ulančane demotivacije (SUD) te Skalu izvora stresa na poslu odgojitelja. Pokazalo se da samoinducirana ulančana demotiviranost odgojiteljica nije statistički značajno povezana niti s jednom od dva koncepta, kao ni dimenzije doživljenog stresa s emocionalnom kompetencijom. Nismo pronašli statistički značajne razlike u odnosu na dimenzije emocionalne kompetencije ili samoinducirane ulančane demotiviranosti, u odnosu na nezavisne varijable: dob, obrazovanje i radno iskustvo. Statistički značajne razlike postoje u području odgojiteljskog stresa (stres uvjetovan radnim uvjetima, stres uvjetovan neposrednim radom s djecom, općeniti doživljaj stresa na poslu), u smjeru većeg prosječnog stresa kod najstarije dobne grupe odgojiteljica, najiskusnijih odgojiteljica i srednjoškolski obrazovanih, u odnosu na najmlađe, najneiskusnije i one koje su završile višu školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCIndeks