Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 608922

Razina usvojenosti sintaktičke kompetencije hrvatskoga kao nasljednoga jezika kod učenika Hrvatske nastave u inozemstvu


Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Razina usvojenosti sintaktičke kompetencije hrvatskoga kao nasljednoga jezika kod učenika Hrvatske nastave u inozemstvu // Zbornik sažetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. str. 43-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 608922 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razina usvojenosti sintaktičke kompetencije hrvatskoga kao nasljednoga jezika kod učenika Hrvatske nastave u inozemstvu
(Syntactic Component Acquisition Level of Croatian as Heritage Language in Students Attending Classes of Croatian Abroad)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sažetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012, 43-43

Skup
4. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik IV. HIDIS

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
sintaktička kompetencija; nasljedni jezik; hrvatska nastava u inozemstvu; ovladavanje hrvatskim jezikom kao L2
(syntactic competence; heritage language; classes of Croatian abroad; mastering L2 Croatian)

Sažetak
Provedeno istraživanje dio je većega znanstvenoga projekta o ovladanosti hrvatskim kao inim jezikom, tijekom kojega su ispitane i analizirane jezične kompetencije (leksička, morfološka, sintaktička) djece hrvatskih iseljenika, polaznika Hrvatske nastave u inozemstvu, kojima je hrvatski nasljedni jezik. Većina ispitanika rođena je u Republici Njemačkoj i pohađa njemačke škole, ali hrvatski jezik smatra materinskim. Međutim, bez obzira na osobne stavove o hrvatskome kao materinskome jeziku, istraživanje potvrđuje da su svi ispitanici ipak kompetentniji na njemačkome koji postaje prvi jezik komunikacije. U istraživanju je sudjelovalo stotinu ispitanika koji čine vrlo heterogen uzorak jer hrvatski jezik ne uče jednako dugo, a pripadaju i različitim dobnim skupinama. Kako je hrvatska sintaksa jedan od složenijih gramatičkih sadržaja, a pritom i znatno drukčija od njemačke, cilj istraživanja bio je utvrditi stupanj ovladanosti sintaksom hrvatskoga standardnoga jezika i razinu sintakstičke kompetencije u svakodnevnim komunikacijskim situacijama. Za potrebe ovoga rada posebno je načinjen i kao instrument istraživanja korišten Test komunikacijske kompetencije. Podatci su analizirani metodom Pearsonova koeficijenta koji pokazuje korelaciju između zavisne (sintaktička kompetencija) i nezavisne varijable (dob ispitanika i godine učenja hrvatskoga jezika), a obrađeni su u SPSS statističkome programu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Razina usvojenosti sintaktičke kompetencije hrvatskoga kao nasljednoga jezika kod učenika Hrvatske nastave u inozemstvu // Zbornik sažetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. str. 43-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavličević-Franić, D. & Aladrović Slovaček, K. (2012) Razina usvojenosti sintaktičke kompetencije hrvatskoga kao nasljednoga jezika kod učenika Hrvatske nastave u inozemstvu. U: Cvikić, L., Novak Milić, J. & Jelaska, Z. (ur.)Zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2012}, pages = {43-43}, keywords = {sintakti\v{c}ka kompetencija, nasljedni jezik, hrvatska nastava u inozemstvu, ovladavanje hrvatskim jezikom kao L2}, title = {Razina usvojenosti sintakti\v{c}ke kompetencije hrvatskoga kao nasljednoga jezika kod u\v{c}enika Hrvatske nastave u inozemstvu}, keyword = {sintakti\v{c}ka kompetencija, nasljedni jezik, hrvatska nastava u inozemstvu, ovladavanje hrvatskim jezikom kao L2}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2012}, pages = {43-43}, keywords = {syntactic competence, heritage language, classes of Croatian abroad, mastering L2 Croatian}, title = {Syntactic Component Acquisition Level of Croatian as Heritage Language in Students Attending Classes of Croatian Abroad}, keyword = {syntactic competence, heritage language, classes of Croatian abroad, mastering L2 Croatian}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font