Pregled bibliografske jedinice broj: 608438
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 608438 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja
(Elementary school students' and their parents' attitudes toward mathematics)
Autori
Brekalo, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.12
Godina
2012
Stranica
36
Mentor
Pavlin-Bernardić, Nina
Ključne riječi
stavovi prema matematici; strah od matematike; samopoštovanje; ocjena iz matematike
(attitudes toward mathematics; math anxiety; self-esteem; math grade)
Sažetak
Ovim istraživanjem željeli smo ispitati povezanost stavova učenika prema matematici, straha učenika od matematike, samopoštovanja učenika, ocjene učenika iz matematike na polugodištu, te stavova roditelja prema matematici i njihovog obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika sedmog i osmog razreda triju osnovnih škola, te 160 njihovih roditelja. Korištena su tri mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici - Podljestvica Stava o matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), te Coopersmithov upitnik samopoštovanja (Lacković-Grgin, 2002). Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazuju značajan doprinos stava majke prema matematici i straha od matematike u predviđanju stava učenika prema matematici: učenici čije su majke imale pozitivan stav prema matematici, te učenici koji su imali manji strah od matematike, imali su pozitivniji stav prema matematici. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 37, 9% varijance stava učenika prema matematici. Također, pronađen je i statistički značajan doprinos obrazovanja oca, te stava učenika prema matematici u predviđanju ocjene učenika iz matematike na polugodištu: učenici čiji je otac imao više obrazovanje, te učenici čiji je vlastiti stav prema matematici bio pozitivniji, imali su više ocjene iz matematike na polugodištu. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 46, 3% varijance ocjene iz matematike na polugodištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nina Pavlin-Bernardić
(mentor)