Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 608438

Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja


Brekalo, Katarina
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 608438 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja
(Elementary school students' and their parents' attitudes toward mathematics)

Autori
Brekalo, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.12

Godina
2012

Stranica
36

Mentor
Pavlin-Bernardić, Nina

Ključne riječi
stavovi prema matematici; strah od matematike; samopoštovanje; ocjena iz matematike
(attitudes toward mathematics; math anxiety; self-esteem; math grade)

Sažetak
Ovim istraživanjem željeli smo ispitati povezanost stavova učenika prema matematici, straha učenika od matematike, samopoštovanja učenika, ocjene učenika iz matematike na polugodištu, te stavova roditelja prema matematici i njihovog obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika sedmog i osmog razreda triju osnovnih škola, te 160 njihovih roditelja. Korištena su tri mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici - Podljestvica Stava o matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), te Coopersmithov upitnik samopoštovanja (Lacković-Grgin, 2002). Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazuju značajan doprinos stava majke prema matematici i straha od matematike u predviđanju stava učenika prema matematici: učenici čije su majke imale pozitivan stav prema matematici, te učenici koji su imali manji strah od matematike, imali su pozitivniji stav prema matematici. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 37, 9% varijance stava učenika prema matematici. Također, pronađen je i statistički značajan doprinos obrazovanja oca, te stava učenika prema matematici u predviđanju ocjene učenika iz matematike na polugodištu: učenici čiji je otac imao više obrazovanje, te učenici čiji je vlastiti stav prema matematici bio pozitivniji, imali su više ocjene iz matematike na polugodištu. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 46, 3% varijance ocjene iz matematike na polugodištu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brekalo, Katarina
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Brekalo, K. (2012) 'Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brekalo, Katarina}, year = {2012}, pages = {36}, keywords = {stavovi prema matematici, strah od matematike, samopo\v{s}tovanje, ocjena iz matematike}, title = {Stavovi prema matematici u\v{c}enika osnovne \v{s}kole i njihovih roditelja}, keyword = {stavovi prema matematici, strah od matematike, samopo\v{s}tovanje, ocjena iz matematike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brekalo, Katarina}, year = {2012}, pages = {36}, keywords = {attitudes toward mathematics, math anxiety, self-esteem, math grade}, title = {Elementary school students' and their parents' attitudes toward mathematics}, keyword = {attitudes toward mathematics, math anxiety, self-esteem, math grade}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font