Pregled bibliografske jedinice broj: 608056
Psihodijagnostika djece s neurološkim oštećenjima i posljedice za dijete
Psihodijagnostika djece s neurološkim oštećenjima i posljedice za dijete // Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize : knjiga sažetaka /
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2002. str. 7-7 (ostalo, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 608056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihodijagnostika djece s neurološkim oštećenjima i posljedice za dijete
(Psychodiagnostics of children with neurological deficits and consequencies for child)
Autori
Bilać, Snježana ; Sajfert, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize : knjiga sažetaka /
/ - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2002, 7-7
Skup
10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Plitvička Jezera, Hrvatska, 06.11.2002. - 09.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
psihidijagnostika; djeca s neurološkim oštećenjima
(psychodiagnostics; children with neurological deficits)
Sažetak
Djeca s neurološkim oštećenjima mogu imati manje ili veće teškoće u različitim područjima razvoja ili funkcioniranja. Dijagnostički zadatak psihologa je utvrditi u kojim područjima i u kojoj mjeri dijete ima teškoća, koji su primarni, a koji sekundarni deficiti te koje su sposobnosti očuvane i kakvi su potencijali djeteta za daljnji život, učenje i profesionalno usmjerenje. Neke od posljedica mogu biti aktualne i kratkotrajne, neke mogu dulje potrajati te se očitovati u specifičnim uvjetima, a ponekad su fiksirane kao trajni deficiti. Stoga je potreban specifičan pristup svakom djetetu, jer jedna dijagnoza ne znači istu kliničku sliku, niti isti poremećaj ima isti uzrok. Pri tom je važno biti svjestan da na dijagnostičku procjenu utječe naše znanje, iskustvo, očekivanja, stereotipi i stavovi koje imamo prema određenom tipu oštećenja i dijagnozi, što ćemo jednim dijelom demonstrirati kroz radionicu. Tipično za djecu s neurološkim oštećenjima jest disharmonija u razvoju, tj. oštećenja pojedinih funkcija, više nego globalno zaostajanje u razvoju, što postavlja pred psihologa dodatne zahtjeve i iziskuje napor. Dijagnostički postupak završava mišljenjem o trenutnom stanju i odlukom o postupku rehabilitacije i školovanja, što je integrativni proces i ne smije se temeljiti na pukoj statistici. U radionici ćemo zajednički analizirati nalaze iz psihologijske prakse za konkretnu djecu i razgovarati o teškoćama na koje nailazimo u našem psihodijagnostičkom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija