Pregled bibliografske jedinice broj: 608050
Razvoj i ponašanje djece s utvrđenim mozgovnim oštećenjem PVL 3
Razvoj i ponašanje djece s utvrđenim mozgovnim oštećenjem PVL 3 // Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja – interdisciplinarni pristup : knjiga sažetaka / Pačić - Turk, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatska psihološka komora, 2006. str. 18-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 608050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i ponašanje djece s utvrđenim mozgovnim oštećenjem PVL 3
(Development and behaviour of children with confirmed brain lesion PVL 3)
Autori
Sajfert, Lidija ; Bilać, Snježana ; Čarija, Dina ; Puljiz, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja – interdisciplinarni pristup : knjiga sažetaka
/ Pačić - Turk, Ljiljana - Zagreb : Hrvatska psihološka komora, 2006, 18-18
Skup
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
razvoj i ponašanje djece; oštećenje mozga; PVL 3
(development and behaviour of children; brain lesion; PVL 3)
Sažetak
Cilj rada je prikazati razvoj i ponašanje kliničke skupine djece s utvrđenim mozgovnim oštećenjem periventrikularne leukomalacije težeg stupnja (PVL 3). Praćeno je razvoj i ponašanje djece s PVL 3 u dobi od oko godinu dana i u dobi od oko 4 godine. Ponašanje djece procijenjeno je opažanjem u ispitnoj situaciji koristeći DSM-IV kriterije. Opći razvoj, kao i ujednačenost različitih razvojnih područja djece procijenjen je pomoću RTČ ljestvice, dok je opći intelektualni razvoj utvrđen pomoću Binet - Simone testa inteligencije (NBR). Rezultati pokazuju teži stupanj motoričkih oštećenja, najčešće razvoj cerebralne paralize (tetrapareze ili dipareze), opće i specifične kognitivne deficite i odstupanja u ponašanju. Zaključak: Djeca s oštećenjem mozga PVL 3 predstavljaju visoko rizičnu skupinu za razvoj kognitivnih deficita i smetnji ponašanja. Time se pokazuje potreba za sudjelovanjem psihologa u procesu dijagnostike i habilitacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija