Pregled bibliografske jedinice broj: 608043
Stres kod roditelja djece s ranim razvojnim teškoćama: Zašto su nam roditelji ponekad teški?
Stres kod roditelja djece s ranim razvojnim teškoćama: Zašto su nam roditelji ponekad teški? // Rana intervencija u djece s jezično – govornim teškoćama. Zbornik sažetaka 2. interdisciplinarnog simpozija o ranom razvoju i komunikaciji. / Kongresni odbor (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006. str. 25-25 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 608043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stres kod roditelja djece s ranim razvojnim teškoćama: Zašto su nam roditelji ponekad teški?
(Stres in parents of children with developmental disabilities: Why they are sometimes hard to us?)
Autori
Bilać, Snježana ; Sajfert, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Rana intervencija u djece s jezično – govornim teškoćama. Zbornik sažetaka 2. interdisciplinarnog simpozija o ranom razvoju i komunikaciji.
/ Kongresni odbor - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006, 25-25
Skup
2. interdisciplinarni simpozij o ranom razvoju i komunikaciji
Mjesto i datum
Preko, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 29.06.2006. - 01.07.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju; roditeljski stres; reakcije stručnjaka
(children with developmental disabilities; stres of parents; experts' reactions)
Sažetak
Teškoća u razvoju djeteta predstavlja za roditelje traumu, koja rezultira doživljajem ugroženosti i stresom u suočavanju s novonastalom situacijom. U prvoj fazi suočavanja sa stresom kod roditelja postoje mnoge neugodne emocije i nefunkcionalna ponašanja, koja su zapravo normalna reakcija na neočekivanu i nenormalnu situaciju, a stručnjacima predstavljaju izvor teškoća u komunikaciji s roditeljima i radu s djetetom. Iako su neadaptivne, te reakcije u početku su korisne i vode do daljnjih, adaptivnih načina ponašanja. Osim psihološkog stresa, ova situacija zahtjeva od roditelja i objektivno veći napor. Obitelji je otežano kretanje kroz njene prirodne životne cikluse, a svaki redovni zadatak obitelji postaje složeniji (medicinski tretman i sudjelovanje u habilitaciji, ekonomski zahtjevi i organizacija života obitelji). Neadaptivne reakcije roditelja u suočavanju sa stresom za stručnjake predstavljaju izvor profesionalnog stresa, čemu doprinosi i nedovoljno poznavanje psiholoških procesa kod roditelja i djeteta, ali i neprimjereno suočavanje s vlastitim neugodnim emocijama. Time i reakcije stručnjaka u suočavanju sa profesionalnim stresom postaju neadaptivne. Dodatan izvor stresa za stručnjake jest neprimjerena komunikacija s roditeljima. U našim uvjetima rada još uvijek prevladava tradicionalni medicinski model odnosa (naglasak na dijagnozi i individualnim uvjetima razvoja), s autoritarnim odnosom roditelja i stručnjaka. U svijetu se intenzivno razvija novi ekološki model odnosa (naglašava interakciju pojedinca s okolinom i zahvaća sve uvjete razvoja djeteta), s partnerskim odnosom stručnjaka i roditelja. Da bi mogli uspješno obaviti svoju zadaću - postizanje optimalnog razvoja za svako dijete - za budućnost se postavljaju kao neophodna tri područja rada stručnjaka: trajna edukacija, psihološki rad na sebi (komunikacija, emocije) i supervizija i vođenje od iskusnijih kolega.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija