Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 608034

Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta


Miljević-Riđički, Renata
Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 1; 87-104 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 608034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta
(The Importance of Mediators in Children's Cognitive Developent)

Autori
Miljević-Riđički, Renata

Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7 (2005), 1; 87-104

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
spoznajni razvoj djeteta; kontekstualni pristup; učenje posredovanjem iskustva; posrednici u učenju; kognitivna promjenjivost; kognitivni potencijal
(child’s cognitive development; contextual approach; learning through mediating experience; mediators in learning; cognitive changeability; cognitive potential)

Sažetak
U radu su navedene važnije teorije spoznajnog razvoja, koje ističu kontekstualni pristup razvoju djeteta (Sociokulturna teorija kognitivnog razvoja L. Vigotskog ; Teorija ekoloških sustava U. Bronfenbrennera, Teorija posredovanog iskustva učenja R. Feuersteina). Posebno je opisana Teorija posredovanog iskustva učenja (MLE — mediated learning experience) Reuvena Feuersteina. To je novija teorija, čiju razradu i citiranje možemo pratiti od 1980. godine. Značajna je po tome što se posebno bavi sastavnicama posredovanog iskustva učenja i naglašava važnost karakteristika posrednika u učenju. Najvažniji posrednici u učenju djeteta su: roditelji, odgojitelji i učitelji. Feuerstein navodi sljedećih 12 komponenti posredovanog iskustva učenja: voljnost, uzajamnost, transcendencija, posredovanje značenja, posredovanje osjećaja kompetentnosti, posredovanje regulacije ponašanja, psihološka diferencijacija, razmjenjivanje, postavljanje i postizanje ciljeva, promjena, izazov i posredovanje osjećaja pripadnosti. Navedene komponente međusobno su povezane. Teorija posredovanog iskustva učenja uspoređuje se s drugim razvojnim teorijama. Zaključno se navode neke pojave iz prakse, koje su povezane s uspješnošću posrednika, a tumače se u kontekstu navedene teorije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Miljević-Riđički (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miljević-Riđički, Renata
Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 1; 87-104 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Miljević-Riđički, R. (2005) Važnost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta. Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (1), 87-104.
@article{article, author = {Miljevi\'{c}-Ri\dji\v{c}ki, Renata}, year = {2005}, pages = {87-104}, keywords = {spoznajni razvoj djeteta, kontekstualni pristup, u\v{c}enje posredovanjem iskustva, posrednici u u\v{c}enju, kognitivna promjenjivost, kognitivni potencijal}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1332-0513}, title = {Va\v{z}nost posrednika u spoznajnom razvoju djeteta}, keyword = {spoznajni razvoj djeteta, kontekstualni pristup, u\v{c}enje posredovanjem iskustva, posrednici u u\v{c}enju, kognitivna promjenjivost, kognitivni potencijal} }
@article{article, author = {Miljevi\'{c}-Ri\dji\v{c}ki, Renata}, year = {2005}, pages = {87-104}, keywords = {child’s cognitive development, contextual approach, learning through mediating experience, mediators in learning, cognitive changeability, cognitive potential}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1332-0513}, title = {The Importance of Mediators in Children's Cognitive Developent}, keyword = {child’s cognitive development, contextual approach, learning through mediating experience, mediators in learning, cognitive changeability, cognitive potential} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font