Pregled bibliografske jedinice broj: 608005
Odjeci bečke moderne u dramama Milana Ogrizovića
Odjeci bečke moderne u dramama Milana Ogrizovića // Komparativna povijest hrvatske književnosti : zbornik radova XIII : Poetika i politika kulture nakon 1910. godine / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 338-349 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 608005 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odjeci bečke moderne u dramama Milana Ogrizovića
(Echoes of Viennese Modernism in Milan Ogrizovic' dramas)
Autori
Trojan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komparativna povijest hrvatske književnosti : zbornik radova XIII : Poetika i politika kulture nakon 1910. godine
/ Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea - Split : Zagreb : Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 338-349
ISBN
978-953-163-361-1
Skup
Poetika i politika kulture nakon 1910. godine
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Bečka moderna; Milan Ogrizović; Hermann Bahr; Hugo von Hofmannsthal; Arthur Schnitzler; Karl Schönherr; krinka; impresionizam; Heimatkunst
(Viennese Modernism; Milan Ogrizovic; Hermann Bahr; Hugo von Hofmannsthal; Arthur Schnitzler; Karl Schönherr; mask; impressionism; Heimatkunst)
Sažetak
Hrvatska drama i kazalište tijekom moderne imalo je brojnih i plodonosnih dodira s bečkim teatarskim životom, nalazeći u njemu poticaje za vlastiti razvitak. Autor književno-teorijskom interpretacijom dijela Ogrizovićeva dramskog stvaralaštva, razotkrivši činjenicu kako se Milan Ogrizović u svom književnom opusu nije izrazio samo u jednoj određenoj stilskoj, scenskoj varijanti, nego je tijekom raznolikosti prožeo sva ona obilježja što su u hrvatskoj književnosti, ponajviše dramskoj, bila prisutna tijekom moderne - od drama naturalističkih i lirsko-simbolističkih obilježja, sve do onih kojima je predložak narodna poezija i epsko stvaralaštvo, iznalazi recentne bečke dramatičarske uzore i njihova djela takvomu Ogrizovićevu heterogenu stvaralaštvu, komparira ih i dokazuje njihovu stilsku i motivsku povezanost. Time se upozorava na zajedništvo umjetničke senzibilnosti i povijesnog zanimanja u dramskom djelu Milana Ogrizovića i bečkih dramatičara iste generacije, ponajprije onih koji su privukli posebnu pozornost zagrebačkog dramskog i kazališnog kruga s kraja 19. i početka 20. stoljeća – Hermanna Bahra, Huga von Hofmannsthala, Arthura Schnitzlera i Karla Schönherra.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti