Pregled bibliografske jedinice broj: 607927
Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica
Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica // Glasnik za šumske pokuse. 31 (1994) ; 231-316, 31 (1994), 231-316 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 607927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica
((Economic reasons for building the optimal network of forest roads as influenced by the terrain configuration and hydrographic conditions))
Autori
Pičman, Dragutin.
Izvornik
Glasnik za šumske pokuse. 31 (1994) ; 231-316 (0352-3861) 31
(1994);
231-316
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
šumske ceste; traktorske vlake; srednja udaljenost privlačenja; optimalna otvorenost; konfiguracija terena; digitalni model terena (DTM)
((forest roads; skid trails; mean skidding distance; optimal accessibility; terrain; the digital terrain model (DTM)))
Sažetak
Prostorni raspored šumskih cesta u izravnoj je vezi s konfiguracijom terena (reljefom), geološkom podlogom, klimatskim prilikama i dr. Na optimalnu otvorenost šuma izgrađenim šumskim prometnicama (cestama i vlakama) od terenskih prilika najizravniji utjecaj ima nagib terena. Šumske ceste imaju utjecaj na otvorenost šuma do poprečnog nagiba terena od 40%, a preko tog nagiba taj utjecaj imaju traktorske vlake i ostali transportni sustavi. Srednja udaljenost privlačenja, troškovi privlačenja, troškovi gradnje i održavanja šumskih cesta ulazni su podaci za obračun ekonomske opravdanosti izgradnje šumskih prometnica. Primjenom digitalnih modela terena (DTM) izrađenih pomoću osobnih računala, a na osnovi šumskogospodarskih karata cijeli postupak obrade i izračunavanja postaje jednostavniji, točniji i brz. Osobna računala omogućavaju izradu nekoliko inačica uz najmanje greške, uz najmanji utrošak vremena, te omogućavaju simuliranje stvarnog stanja na nekoj šumskoj površini. Određena količina tzv. magistralnih traktorskih vlaka (uzdužni nagib 8 do 12%) predstavlja mogućnost izgradnje vrlo jeftinih šumskih cesta i na taj način mogu opravdati gradnju s obzirom na ekonomsko gledište i potrebom za povećanje otvorenosti šuma, približavajući se optimalnoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Šumarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
4-04-089
Ustanove:
Fakultet šumarstva i drvne tehnologije
Profili:
Dragutin Pičman
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts