Pregled bibliografske jedinice broj: 60790
Empatijsko komuniciranje put do dijaloga
Empatijsko komuniciranje put do dijaloga // Forum. Mjesečnik razreda za književnost Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, LXXII (2000), 7-9; 1133-1143 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 60790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Empatijsko komuniciranje put do dijaloga
(Empathic communicating the way to the dialogue)
Autori
Bratanić, Marija
Izvornik
Forum. Mjesečnik razreda za književnost Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (0015-8445) LXXII
(2000), 7-9;
1133-1143
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
komuniciranje; empatija; dijalog
(empathy; communicating; dialogue)
Sažetak
Rad je pisan s namjerom naglašavanja važnosti empatije za učinkovitost međuljudskog odnosa i međuosobne komunikacije, te osvijetljavanja uvjeta dijaloga. Polazeći od definicije da je dijalog obostrano empatijsko komuniciranje u ljudskom odnosu, pozornost se posvećuje empatijskom slušanju i empatijskom razumijevanju. Empatija je složena sposobnost koja uključuje intelektualne, emocionalne i duhovne sposobnosti. Važna je kako u procesu učenja, tako i u procesu cjelokupnog razvoja ličnosti. Dijalogom se međusobno obogaćujemo potičući, obostrano, duhovni rast ličnosti. Susreti u životu, pa tako i u nastavi, prilika su za dijalog. Mada se o dijalogu u nastavi, u ovom radu, eksplicite ne govori, sve što je rečeno služi tome da se on u nastavi ostvari. Monolog u nastavi, koji se zasniva na akcijsko-reakcijskom komuniciranju, treba zamijeniti dijalogom, koji se zasniva na obostranom empatijskom komuniciranju. Kompetentan učitelj, profesor odgovoran za pojavu dijaloga u nastavi, u svom će radu osposobljavati učenike, studnete za empatijsko komuniciranje i time ostvariti mogućnost istinskog ljudskog susreta u nastavi i odgoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija