Pregled bibliografske jedinice broj: 607877
Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca
Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca // Pedagoški rad, 45 (1990), 4; 406-416 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 607877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca
(A developmental stage of logical thinking determined by Piaget's method and the success in mathematics of first grade pupils)
Autori
Bilać, Snježana
Izvornik
Pedagoški rad (0031-384X) 45
(1990), 4;
406-416
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
logičko mišljenje; Piaget; uspjeh u matematici; prvoškolci
(logical thinking; Piaget; success in mathematics; first grade pupil)
Sažetak
Ispitivana je razvijenost nekih oblika logičkog mišljenja kod prvoškolaca, Piagetovom metodom. Kvalitativnom analizom odgovora u bateriji zadataka za ispitivanje logičkog mišljenja moglo se odrediti: a) nivo operacijskog mišljenja kod svakog pojedinog odgovora (predoperacijski, prijelazni i operacijski nivo) i b) učestalost pojedinih vrsta obrazloženja točnih odgovora u zadacima konverzacije (najčešći su odgovori identiteta pa kompenzacije i reverzibilnosti). Unutar dobno homogenog uzorka dobivene su znatne interindividualne razlike. U drugom dijelu postavlja se problem odnosa između razvijenosti logičkog mišljenja i uspjeha u matematici kod prvoškolaca. Uspjeh u usvajanju gradiva elementarne matematike visok je i na osnovi objektivnih testova znanja i na osnovi procjena nastavnika (negativno asimetrične distribucije). Povezanost između uspjeha u bateriji Piagetovih zadataka i uspjeha u matematici, izraženom koeficijentom kontingencije, je srednje visoka, značajna na nivou rizika manjem od 1% (K = 0, 44 za testove znanja, K = 0, 47 za procjene nastavnika). Postoje značajne razlike u znanju učenika koji se nalaze na različitim nivoima razvijenosti logičkog mišljenja. Ti rezultati idu u prilog Piagetove hipoteze da su logičke i matematičke operacije povezane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija