Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 607877

Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca


Bilać, Snježana
Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca // Pedagoški rad, 45 (1990), 4; 406-416 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 607877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca
(A developmental stage of logical thinking determined by Piaget's method and the success in mathematics of first grade pupils)

Autori
Bilać, Snježana

Izvornik
Pedagoški rad (0031-384X) 45 (1990), 4; 406-416

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
logičko mišljenje; Piaget; uspjeh u matematici; prvoškolci
(logical thinking; Piaget; success in mathematics; first grade pupil)

Sažetak
Ispitivana je razvijenost nekih oblika logičkog mišljenja kod prvoškolaca, Piagetovom metodom. Kvalitativnom analizom odgovora u bateriji zadataka za ispitivanje logičkog mišljenja moglo se odrediti: a) nivo operacijskog mišljenja kod svakog pojedinog odgovora (predoperacijski, prijelazni i operacijski nivo) i b) učestalost pojedinih vrsta obrazloženja točnih odgovora u zadacima konverzacije (najčešći su odgovori identiteta pa kompenzacije i reverzibilnosti). Unutar dobno homogenog uzorka dobivene su znatne interindividualne razlike. U drugom dijelu postavlja se problem odnosa između razvijenosti logičkog mišljenja i uspjeha u matematici kod prvoškolaca. Uspjeh u usvajanju gradiva elementarne matematike visok je i na osnovi objektivnih testova znanja i na osnovi procjena nastavnika (negativno asimetrične distribucije). Povezanost između uspjeha u bateriji Piagetovih zadataka i uspjeha u matematici, izraženom koeficijentom kontingencije, je srednje visoka, značajna na nivou rizika manjem od 1% (K = 0, 44 za testove znanja, K = 0, 47 za procjene nastavnika). Postoje značajne razlike u znanju učenika koji se nalaze na različitim nivoima razvijenosti logičkog mišljenja. Ti rezultati idu u prilog Piagetove hipoteze da su logičke i matematičke operacije povezane.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Snježana Bilać (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilać, Snježana
Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca // Pedagoški rad, 45 (1990), 4; 406-416 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bilać, S. (1990) Razvijenost logičkog mišljenja određena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvoškolaca. Pedagoški rad, 45 (4), 406-416.
@article{article, author = {Bila\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {1990}, pages = {406-416}, keywords = {logi\v{c}ko mi\v{s}ljenje, Piaget, uspjeh u matematici, prvo\v{s}kolci}, journal = {Pedago\v{s}ki rad}, volume = {45}, number = {4}, issn = {0031-384X}, title = {Razvijenost logi\v{c}kog mi\v{s}ljenja odre\djena Piagetovom metodom i uspjeh u matematici kod prvo\v{s}kolaca}, keyword = {logi\v{c}ko mi\v{s}ljenje, Piaget, uspjeh u matematici, prvo\v{s}kolci} }
@article{article, author = {Bila\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {1990}, pages = {406-416}, keywords = {logical thinking, Piaget, success in mathematics, first grade pupil}, journal = {Pedago\v{s}ki rad}, volume = {45}, number = {4}, issn = {0031-384X}, title = {A developmental stage of logical thinking determined by Piaget's method and the success in mathematics of first grade pupils}, keyword = {logical thinking, Piaget, success in mathematics, first grade pupil} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font