Pregled bibliografske jedinice broj: 60776
Holističko shvaćanje obrazovanja
Holističko shvaćanje obrazovanja // Forum. Mjesečnik razreda za književnost Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, LXXII (1999), 1-3; 712-722 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 60776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Holističko shvaćanje obrazovanja
(Holistic comprehension of the education)
Autori
Bratanić, Marija
Izvornik
Forum. Mjesečnik razreda za književnost Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (0015-8445) LXXII
(1999), 1-3;
712-722
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
obrazovanje; holizam
(education; comprehension; holism)
Sažetak
Holistički pristup obrazovanju očituje se u shvaćanju tog pojma znatno šire, obuhvaćajući njime i sadržaj pojma odgoja. Obrazovanje je jedinstveni individualizirani proces razvoja pojedinca, a istodobno i proces izgradnje društvenog suodnošenja. Obrazovanje je način ostvarenja osobnog razvitka i izgradnje odnosa između pojedinaca, skupina i naroda. Cilj obrazovanja je integrirani pojedinac, koji će svojim radom i životom doprinijeti etičko-kulturnom, znanstveno-tehnološkom i gospodarsko-socijalnom napretku zajednice i društva u cjelini, prema svojim mogućnostima, sposobnostima i ostvarenjima. Posebno je tako tretiran pojam obrazovanja važan za visokoškolsku nastavu i sveučilišni studij. Obrazovanje, holistički gledano s aspekta nastave i studija kao učenje i poučavanje, interakcijsko je komunikacijski proces koji se odvija u polju međuosobnih odnosa. Odnosi uspostavljeni između nastavnika i učenika, profesora i studenata od primarne su važnosti za kvalitetu interakcijskih i komunikacijskih procesa u nastavi i studiju uopće. Međuljudski odnos plodno je tlo za rast i razvoj njihovih ličnosti, a ne samo za usvajanje znanja i intelektualnih postignuća. Obrazovanje je ključ rješenja napetosti s kojima dočekujemo treći milenij. Posebno je to važno za visokoškolsku nastavu koja mora respektirati jedinstvenost svakog pojedinca kao ljudskog bića. Glavna zadaća obrazovanja za 21. stoljeće, naročito na visokoškolskoj razini, treba biti puni procvat ljudskog bića osposobljenog da na fleksibilan i adekvatan način odgovori napetostima i izazovima budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija