Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 607612

Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju


Štambuk, Marina; Maričić, Antonija; Hanzec, Ivana
Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 52-53 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 607612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju
(Teacher perception of cheating and their reactions in elementary school, high school and university)

Autori
Štambuk, Marina ; Maričić, Antonija ; Hanzec, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova / / - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 52-53

Skup
1. Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
varanje učenika i studenata; učestalost varanja; prihvatljivost varanja; razlozi varanja; reakcije nastavnika/ica
(student academic dishonesty (cheating); prevalence of cheating; reasons of cheating; teachers' reactions)

Sažetak
Neovisno o razini obrazovanja, nastavnici/ice se redovito suočavaju s problemom učeničkog i studentskog nepoštenja, odnosno varanja. Varanje predstavlja bilo koje namjerno ponašanje koje krši postojeća pravila o radu na testu ili zadatku, te koje daje jednom studentu/ici nepravednu prednost u odnosu na druge i/ili smanjuje točnost zaključka o njegovom/njezinom postignuću (Cizek, 2004). U Hrvatskoj se o problemu varanja sve više govori, ali se nedovoljan broj istraživanja bavi njime. Različita međunarodna i malobrojna domaća istraživanja pokazuju kako oko 90% bilo učenika/ica bilo studenata/ica priznaje da je varalo na nekom testu ili zadatku (Cizek, 2006 ; Kukolja Taradi i sur., 2011 ; Šimić Šašić i Klarin, 2009). Percepcija varanja i pristup nastavnika/ica varanju predstavljaju važne kontekstualne faktore koji određuje pojavnost varanja u nastavi. Dosadašnja istraživanja pokazuju kako nastavnici/e, iako primjećuju varanje, ne doživljavaju ga ozbiljnim problemom i nisu skloni/e prihvatiti svoj dio odgovornost za njegovo javljanje (Ercegovac i Richardson, 2004.). Štoviše, toleriranjem varanja i neprimjerenim reakcijama doprinose njegovom održavanju. Unatoč tome, nastavnička perspektiva varanja do sada je istraživana uglavnom u kontekstu visokog obrazovanja. Iz tog razloga cilj ovog istraživanja bio je ispitati i usporediti percepciju učestalosti, prihvatljivosti i razloga učeničkog/studentskog varanja, te načine reagiranja nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju. Istraživanje je provedeno putem on-line upitnika na prigodnom uzorku nastavnika/ica (N=462). Dobiveni rezultati pokazuju kako nastavnici/e smatraju varanje čestim: za varanje u njihovom razredu/kolegiju 77% nastavnika/ica procjenjuje kako se javlja ponekad ili češće od toga, a za varanje u njihovoj školi/fakultetu isto procjenjuje 92% nastavnika/ica. Nastavnici/e varanje procjenjuju neprihvatljivim, iako gotovo 60% njih priznaje kako nekada ignorira varanje. Nedovoljan nadzor, neadekvatne posljedice te lijenost učenika/studenata smatraju primarnim razlozima varanja. Usporedba odgovora nastavnika/ica na različitim razinama obrazovanja pokazuje kako uglavnom nema značajnih razlika u njihovom doživljavanju varanja. S druge strane, različite reakcije nastavnika/ica na iste oblike varanja unutar svake razine obrazovanja ukazuju na nedostatak jasno definiranog pristupa problemu varanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Štambuk, Marina; Maričić, Antonija; Hanzec, Ivana
Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 52-53 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Štambuk, M., Maričić, A. & Hanzec, I. (2012) Percepcija učeničkog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju. U: 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /.
@article{article, author = {\v{S}tambuk, Marina and Mari\v{c}i\'{c}, Antonija and Hanzec, Ivana}, year = {2012}, pages = {52-53}, keywords = {varanje u\v{c}enika i studenata, u\v{c}estalost varanja, prihvatljivost varanja, razlozi varanja, reakcije nastavnika/ica}, title = {Percepcija u\v{c}eni\v{c}kog/studentskog varanja i reakcije nastavnika/ica u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju}, keyword = {varanje u\v{c}enika i studenata, u\v{c}estalost varanja, prihvatljivost varanja, razlozi varanja, reakcije nastavnika/ica}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}tambuk, Marina and Mari\v{c}i\'{c}, Antonija and Hanzec, Ivana}, year = {2012}, pages = {52-53}, keywords = {student academic dishonesty (cheating), prevalence of cheating, reasons of cheating, teachers' reactions}, title = {Teacher perception of cheating and their reactions in elementary school, high school and university}, keyword = {student academic dishonesty (cheating), prevalence of cheating, reasons of cheating, teachers' reactions}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font