Pregled bibliografske jedinice broj: 607461
Kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja
Kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja // Book of Abstracts: Education in the Modern European Environment - EMEE 2012 / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 607461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja
(Cognitive and causal maps in knowledge visualization)
Autori
Juričić Devčić, Marija ; Mrkonjić, Ivan ; Topolovec, Velimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Book of Abstracts: Education in the Modern European Environment - EMEE 2012
/ Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012
ISBN
978-953-7210-55-7
Skup
Education in the Modern European Environment - EMEE 2012
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.09.2012. - 18.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kognitivne mape ; neusmjereni grafovi ; usmjereni grafovi ; kauzalne mape ; primjene
(cognitive maps ; undirected graphs ; directed graphs ; causal maps ; applications)
Sažetak
U ovom radu razmatramo kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja. Nakon taksonomije kognitivnih mapa kroz podjelu na neusmjerene i usmjerene grafove, dajemo definiciju i obilježja kognitivnih i kauzalnih mapa i navodimo oblike u kojima se one upotrebljavaju. Kauzalne mape su u osnovi usmjerene kognitivne mape i prvenstveno omogućavaju bolje razumijevanje teme, a kako one prikazuju uzročno-posljedične veze, također pomažu i u upravljanju sustavima i istraživanju posljedica nekih djelovanja. Ako se primjenjuju u grupi, pomažu u izgrađivanju zajedničkog jezika u pregovaranju i traženju konsenzusa. Upotrebljavaju se najviše u strateškim i upravljačkim poslovima i istraživanjima. Također imaju primjenu u upravljanju proizvodom (product management) i upravljanju operacijama (operations management). Navodimo primjere uporabe kognitivnih i kauzalnih mapa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Šimović, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb