Pregled bibliografske jedinice broj: 607409
Spolne i dobne razlike u asertivnim i nepoželjnim oblicima ponašanja kod predškolske djece
Spolne i dobne razlike u asertivnim i nepoželjnim oblicima ponašanja kod predškolske djece // Zbornik radova stručno-znanstvenog skupa - 18. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije / Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Dječji vrtić Čarobni pianino, 2012. str. 189-197 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 607409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne i dobne razlike u asertivnim i nepoželjnim oblicima ponašanja kod predškolske djece
(Gender and age differences in assertive and undesirable behaviors in preschool children)
Autori
Sindik, Zvjezdana ; Rendulić, Dina ; Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova stručno-znanstvenog skupa - 18. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije
/ Mendeš, Branimir - Split : Dječji vrtić Čarobni pianino, 2012, 189-197
Skup
18. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 14.11.2012. - 16.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
asertivnost; nepoželjna i poželjna ponašanja; predškolska djeca; razlike
(assertiveness; undesirable and desirable behaviors; preschoolers; differences)
Sažetak
Nepoželjni oblici ponašanja predstavljaju prepreku psihofizičkom razvoju i djetetu koje ih pokazuje i ostaloj djeci u odgojnoj grupi dječjeg vrtića. S druge strane, asertivni i drugi poželjni oblici ponašanja doprinose aktivnom i konstruktivnom razrješavanju konflikata među djecom. Zbog važnosti ovih oblika ponašanja za razvoj djeteta, poželjne oblike ponašanja odgojiteljice nastoje kod djece poticati, a nepoželjne reducirati, još od najmlađe jasličke dobi Cilj ovog istraživanja bio je ispitati spolne i dobne razlike u zastupljenosti asertivnih i nepoželjnih oblika ponašanja kod predškolske djece u Dječjem vrtiću «Maslačak» u Zaprešiću. Odgojiteljice iz 25 odgojnih grupa su procijenile ukupno 306 dječaka i 284 djevojčice, dakle svu djecu koja su redoviti polaznici Dječjeg vrtića «Maslačak». Rezultati su pokazali da nema spolnih razlika među djecom u zastupljenosti asertivnih oblika ponašanja, dok se kod nepoželjnih oblika ponašanja dječaci češće fizički obračunavaju s vršnjacima, ometaju igru druge djece, imaju nekontrolirane izljeve bijesa, ponašaju se kao da ne primjećuju druge (zalijeću se u druge, gaze preko drugih). S druge strane, djevojčice su sklonije indirektnim oblicima agresije, pa su sklone isključivanju druge djece, odbacivanju i izoliranju drugih. Uz konstataciju općenito zadovoljavajuće razine asertivnih ponašanja kod djece oba spola, dobiveni rezultati su ujedno i smjernica za budući spolno diferencirani odgojno-obrazovni rad u smjeru redukcije nepoželjnih oblika ponašanja. Pronašli smo velik broj dobnih razlika, u svim asertivnim oblicima ponašanja, kao i u većini nepoželjnih oblika ponašanja. I dok smjer razlika nije pravilan kod nepoželjnih oblika ponašanja, broj asertivnih ponašanja se povećava u funkciji dobi djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija