Pregled bibliografske jedinice broj: 607392
Prognoziranje prodaje u hrvatskim javnim poduzećima
Prognoziranje prodaje u hrvatskim javnim poduzećima, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 607392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prognoziranje prodaje u hrvatskim javnim poduzećima
(Sales forecasting in Croatian public enterprises)
Autori
Špigelski, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.10
Godina
2012
Stranica
137
Mentor
Čižmešija, Mirjana
Ključne riječi
Javna poduzeća; Prognoziranje prodaje; Konjunkturni testovi
(public enterprises; sales forecasting; business survey)
Sažetak
Istraživanje koje je provedeno na 90% hrvatskih javnih poduzeća pokazalo je razvijenu svijest menadžera tih poduzeća o mogućnosti povećanja uspješnosti i profitabilnosti poslovanja sustavnom uporabom kvalitativnih i kvantitativnih metoda prognoziranja prodaje (šezdeset i tri posto anketiranih). Istraživanje je pokazalo da su kvantitativne metode prognoziranja prodaje još uvijek nedovoljno prisutne u prognoziranju prodaje hrvatskih javnih poduzeća. Samo je dvadeset i šest posto javnih poduzeća izjavilo da se služi razvijenim prognostičkim sustavom temeljenim na kvantitativnom pristupu prognoziranju. Pored navedenoga, istraživan je stupanj primijenjenosti konjunkturnih testova i testova potrošača kao relativno nove metode, u prognoziranju prodaje hrvatskih javnih poduzeća. Osamdeset i četiri posto anketiranih hrvatskih javnih poduzeća ne koristi rezultate ovih istraživanja, a veliki broji njih nije uopće upoznat s postojanjem istih iako su ona vrlo cijenjeni izvor informacija u zemljama EU, a u Hrvatskoj se kontinuirano provode od 1995. godine. Iznimno značajan rezultat empirijskog istraživanja je da se pokazateljima konjunkturne klime ispravno predviđa (u velikom broju slučajeva) promjena smjera kretanja pokazatelja uspješnosti poslovanja s nekoliko tromjesečja unaprijed. Ispitana je efikasnosti prognoziranja prodaje u HŽ Holdingu i ustanovljeno da se s jednim tromjesečjem unaprijed može uspješno predvidjeti smjer promjene broja prevezenih putnika u željezničkom prometu na temelju promjene pokazatelja konjunkturne klime u prerađivačkoj industriji. Rezultati istraživanja prezentirani u ovom znanstvenom radu su doprinos mogućem poboljšanju prognostičkog sustava hrvatskih javnih poduzeća jer ukazuju na korist koju ta poduzeća mogu ostvariti uvođenjem novih, nedovoljno primjenjivanih, a vrlo značajnih pokazatelja konjunkturnih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-2496 - Metodologija konjunkturnih istraživanja Eurposke unije i Republike Hrvatske (Čižmešija, Mirjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Čižmešija
(mentor)