Pregled bibliografske jedinice broj: 607236
Subjektivna vrijednost znanja matematike - rezultati s različitih obrazovnih razina
Subjektivna vrijednost znanja matematike - rezultati s različitih obrazovnih razina // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 50-50 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 607236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Subjektivna vrijednost znanja matematike - rezultati s različitih obrazovnih razina
(Subjective value of mathematical knowledge - results from different educational levels)
Autori
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 50-50
Skup
1. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učenje matematike; motivacija; subjektivna vrijednost
(mathematics learning; motivation; subjective value)
Sažetak
Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na kvalitetu obrazovnih ishoda najjači neposredan utjecaj imaju učenička očekivanja uspjeha, kao i subjektivna vrijednost određenog akademskog područja. Povezanost učeničkih očekivanja uspjeha ili procjene kompetentnosti s kvalitetom obrazovnih ishoda dobro je dokumentirana u prethodnim istraživanjima, dok je ispitivanje uloge subjektivne vrijednosti učenja zastupljeno u manjem broju istraživanja. Također, većina istraživanja orijentirana je na ocjenu kao na ključni indikator uspjeha učenika, dok se rjeđe vodi računa o razvoju vrijednosti učenja ili o trudu uloženom u učenje što su također vrlo važne komponente kvalitetnog obrazovnog procesa. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi kakva je struktura uvjerenja o vrijednosti matematike na različitim obrazovnim razinama te u kolikoj su mjeri ta uvjerenja povezana s različitim obrazovnim ishodima poput uspjeha u matematici, želje za bavljenjem tim područjem i truda uloženog u učenje matematike. U istraživanje su uključena tri različita uzorka sudionika: 387 učenika osnovne škole od 5. do 8. razreda, zatim 294 učenika 3. razreda opće gimnazije te 195 studenata 2. godine tehničkih fakulteta. Svi sudionici su ispunjavali upitnik koji se sastojao od više skala, uključujući skalu percepcije vrijednosti matematike, a također su prikupljene i njihove ocjene iz matematike. Rezultati konfirmatorne faktorske analize, u skladu s rezultatima prethodnih istraživanja, potvrđuju da vrijednost matematike predstavljaju tri faktora (važnost, korisnost i interes) kod sva tri uzorka. Također su ispitane povezanosti ovih faktora s nekim relevantnim ishodima te su utvrđene značajne povezanosti uvjerenja o vrijednosti matematike s ocjenama iz matematike, željom za daljnjim bavljenjem matematikom ili područjima koja zahtijevaju matematička znanja te uloženim trudom u učenje matematike. Dobiveni rezultati potvrđuju da je subjektivna procjena vrijednosti područja (u ovom slučaju matematike) složena i važna komponenta motivacije učenika i studenata te mogu biti vrlo korisni u određivanju smjernica za planiranje kvalitetnog poučavanja koje je osim na razvoj matematičkih kompetencija, usmjereno i na razvoj različitih aspekata uvjerenja o vrijednosti znanja iz matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb