Pregled bibliografske jedinice broj: 60710
Nova paradigma izobrazbe učitelja
Nova paradigma izobrazbe učitelja // Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja / Kramar, Martin (ur.).
Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2000. str. 252-257 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 60710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova paradigma izobrazbe učitelja
(New paradigm of teachers education)
Autori
Bratanić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja
/ Kramar, Martin - Maribor : Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2000, 252-257
Skup
Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 25.11.1999. - 26.11.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
paradigma; učitelj; izobrazba
(paradigm; education; teacher)
Sažetak
Učitelj je bitan i nezaobilazan čimbenik u daljnjem razvoju odgoja i izobrazbe. Tu premisu prihvaćam kao polazište i kao jedan od pedagoških aksioma. Učiteljeva se uloga mijenjala u povijesti. Danas ta uloga, kao i ranije, ovisi o socijalnom, gospodarskom i tehnološkom razvoju. Moderna tehnologija, naročito danas, stavlja učitelja kao i izbobrazbu učitelja pred nove izazove. Kvaliteta sustava odgoja i obrazovanja ovisi o kvaliteti izobrazbe učitelja. Potrudila sam se da analiziram iskustvo u kolegiju pedagogije sa studentima budućim učiteljima predmetne nastave. Izobrazbu učitelja promatrala sam s pozicije nove holističke paradigme. U ovom sam radu izdvojila jedan segment uspostavljanje sklada i suradnje u grupi studenata. Koristila sam rezultate testa spoznajnih stilova da objasnim proces usklađivanja u studentskoj grupi treće godine studija. Povratne informacije studenata otkrivaju čimbenike koji utječu na sklad i suradnju između studenata i nastavnika kao i važnost procesa usklađivanja za uspjeh i uzajamno zadovoljstvo u nastavi i odgoju. Nova holistička paradigma motivira nas da redefiniramo i reorganiziramo sistem osposobljavanja i unapređivanja razrednih i predmetnih učitelja.. Suvremeni sadržaji i aktivne metode, potkrijepljeni znanjem o nastavi, mogu pomoći učitelju da postane svjesniji sebe i svoje uloge u izobrazbi i odgoju uopće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija