Pregled bibliografske jedinice broj: 607052
Antropološki status učenika primarnog obrazovanja u Zagrebu i Dubrovniku
Antropološki status učenika primarnog obrazovanja u Zagrebu i Dubrovniku, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 607052 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Antropološki status učenika primarnog obrazovanja u Zagrebu i Dubrovniku
(Anthropological status of primary school pupils in Zagreb and Dubrovnik)
Autori
Skaramuca, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.10
Godina
2012
Stranica
46
Mentor
Prskalo, Ivan
Ključne riječi
tjelesna aktivnost; antropološke karakteristike; transverzalno istraživanje
(physical activity; anthropological characteristics; transversal research)
Sažetak
Tjelesna aktivnost i kretanje je, iako jedna od prirodnih potreba čovjeka, često zanemarena. Svaki čovjek ima svoj antropološke karakteristike koji se može i treba mijenjati kroz tjelesnu aktivnost. Problem i cilj ovog diplomskog rada je vidljiv u samom naslovu, a to je usporediti antropološki status učenika iz Zagreba i Dubrovnika. Temeljitim istraživanjem su dobiveni rezultati antropoloških mjerenja u navedenim gradovima. Da bi bilo moguće usporediti dobivene rezultate, važno je poznavati osnovne kineziološke pojmove te proučavanjem navedenih ući u dublju analizu rezultata. Iz tog razloga, u radu se nalaze informacije o pozitivnom utjecaju tjelesne aktivnosti na zdravlje, rast, sazrijevanje i razvoj, detaljan opis antropoloških obilježja te definicija cilja i problema istraživanja. Teoretski dio rada je koncipiran kao uvod u rezultate istraživanja i kao supstrat za analizu dobivenih rezultata, koji su predstavljeni u istraživačkom dijelu rada te su popraćeni slikama i tablicama. Pri prikupljanju osnovnih podataka korištena je navedena literatura, a pri analizi rezultata korišten je program Statistica. Kroz rad je nebrojeno puta naglašavana važnost tjelesne aktivnosti, naročito u mlađoj školskoj dobi, jer kako Mišigoj-Duraković (1999, str. 294) kaže: „... može se ustvrditi da je tjelesno vježbanje, odnosno tjelesna i zdravstvena kultura u cijelosti u službi zdravlja djece, učenika i mladeži. Ako se uz to složimo da je upravo tjelesno vježbanje, uz primjereni način života, pravilnu prehranu i osobnu odgovornost, jedan od osnovnih čimbenika zdravog življenja, da zdrav način života istodobno predstavlja temeljni uvjet za kvalitetan život, onda valja poduzeti sve u susret čuvanju i unapređivanju zdravlja najmlađih i mladih, uključujući i mogući doprinos tjelesne i zdravstvene kulture.“
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Prskalo
(mentor)