Pregled bibliografske jedinice broj: 60685
Suradnja učitelja i učenika pretpostavka uspješnosti
Suradnja učitelja i učenika pretpostavka uspješnosti // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu / Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2000. str. 135-144 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 60685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja učitelja i učenika pretpostavka uspješnosti
(The cooperation among the teacher and students the presumption of sucessfulness)
Autori
Bratanić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu
/ Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2000, 135-144
Skup
Dani Učiteljske akademije u Zagrebu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.10.2000. - 05.10.2000
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suradnja; učitelj; učenik; uspješnost
(cooperation; teacher; student; sucessfulness)
Sažetak
U radu se polazi od pretpostavke da je suradnja između učitelja i učenika jedan od važnih uvjeta uspješnosti u nastavi. Ostvarivanje suradnje i osposobljavanje učenika za suradnju više je vezano uz tzv. interpersonalnu kompetenciju učitelja, koja s njegovom stručnom kompetencijom čini jedinstvenu cjelinu. S obzirom da je u dosadašnjem sustavu osposobljavanja budućih učitelja kompetencija, vezana za uspostavljanje odnosa i ostvarivanje suradnje, bila zapostavljena i neadekvatno tretirana, posljedice se osjećaju u našim školama u kojima dominira prisila i unilateralna kontrola učitelja nad učenikom. Za promjenu takvog stanja u prvom je redu odgovoran sustav osposobljavanja i usavršavanja učitelja, a rješenje tog problema zahtjeva interdisciplinarni i multidisciplinarni pristup, kao i suradnju među kompetentnim stručnjacima uključenih u to polje društveno odgovorne djelatnosti. Student-budući nastavnik za vrijeme svog studija mora usvojiti znanja, razviti sposobnosti, umijeća i osobine ličnosti vezane uz njegovu stručnu ali i pedagoško-psihološku, didaktičko-metodičku i intrepersonalnu kompetentnost. On, na osnovi svojih iskustava i doživljaja u nastavi, mora upoznati različite modele i primjere uspostavljanja interakcije, odnosa i suradnje kao smjernica za njegovo buduće djelovanje. Najnovija istraživanja o uspostavljanju suradnje, a o tome imamo iskaze studenata, daju vrlo optimističke rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija