Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 60663

Od škole prisile prema školi suradnje


Bratanić, Marija
Od škole prisile prema školi suradnje // XI. križevački pedagoški dani, Križevci, 2000. (Zbornik u tisku)
Križevci, Hrvatska, 2000. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 60663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od škole prisile prema školi suradnje
(From school with coercion to school with cooperation)

Autori
Bratanić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Izvornik
XI. križevački pedagoški dani, Križevci, 2000. (Zbornik u tisku) / - , 2000

Skup
Podanašnjenje hrvatskoga školstva - aktualni zadatak životnog trenutka

Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 20.10.2000. - 21.10.2000

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
škola; prisila; suradnja
(school; coercion; cooperation)

Sažetak
Od prisile do suradnje dug je i trnovit put, ali nužno potreban želimo li ostvariti uspješnost i unijeti promjene koje će oživjeti naš školski sustav. U osposobljavanju studenata budućih učitelja potrebno je stručnu i pedagošku kompetentnost podjednako tretirati. Naglasak je potrebno staviti na osposobljavanje učitelja za dvosmjernu komunikaciju (dijalog) u nastavi, respektiranje mišljenja učenika, uspostavljanje povjerenja i otvorenosti kao preduvjeta suradnje, jednom riječju za humaniji pristup učeniku i nastavi. Školu prisile potrebno je pretvoriti u školu suradnje. Unilaterarnu kontrolu potrebno je zamijeniti bilaterarnom, a to može samo stručno i pedagoški kompetentan učitelj. Na širem planu gledano, nemoguće je ostvariti veće i značajnije pomake u nastavnoj praksi, ako se oni ne ostvare u studiju i izobrazbi nastavnika. Za to je potreban interdisciplinarni pristup u rješavanju problema, koji nužno traži suradnju kompetentnih stručnjaka, koji rade na istom poslu i međusobno se poštuju i uvažavaju. Ostvari li se suradnja među njima, kao i između pojedinog nastavnika i studenata, možemo očekivati boljitak hrvatskog školstva. Sadašnji trenutak jedinstvena je prilika da u praksi provjerimo pretpostavku o suradnji kao bitnom preduvjetu uspješnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
131003

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Bratanić, Marija
Od škole prisile prema školi suradnje // XI. križevački pedagoški dani, Križevci, 2000. (Zbornik u tisku)
Križevci, Hrvatska, 2000. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
Bratanić, M. (2000) Od škole prisile prema školi suradnje. U: XI. križevački pedagoški dani, Križevci, 2000. (Zbornik u tisku).
@article{article, author = {Bratani\'{c}, Marija}, year = {2000}, keywords = {\v{s}kola, prisila, suradnja}, title = {Od \v{s}kole prisile prema \v{s}koli suradnje}, keyword = {\v{s}kola, prisila, suradnja}, publisherplace = {Kri\v{z}evci, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bratani\'{c}, Marija}, year = {2000}, keywords = {school, coercion, cooperation}, title = {From school with coercion to school with cooperation}, keyword = {school, coercion, cooperation}, publisherplace = {Kri\v{z}evci, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font