Pregled bibliografske jedinice broj: 60663
Od škole prisile prema školi suradnje
Od škole prisile prema školi suradnje // XI. križevački pedagoški dani, Križevci, 2000. (Zbornik u tisku)
Križevci, Hrvatska, 2000. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 60663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od škole prisile prema školi suradnje
(From school with coercion to school with cooperation)
Autori
Bratanić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Izvornik
XI. križevački pedagoški dani,
Križevci, 2000. (Zbornik u tisku)
/ - , 2000
Skup
Podanašnjenje hrvatskoga školstva - aktualni zadatak životnog trenutka
Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 20.10.2000. - 21.10.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
škola; prisila; suradnja
(school; coercion; cooperation)
Sažetak
Od prisile do suradnje dug je i trnovit put, ali nužno potreban želimo li ostvariti uspješnost i unijeti promjene koje će oživjeti naš školski sustav. U osposobljavanju studenata budućih učitelja potrebno je stručnu i pedagošku kompetentnost podjednako tretirati. Naglasak je potrebno staviti na osposobljavanje učitelja za dvosmjernu komunikaciju (dijalog) u nastavi, respektiranje mišljenja učenika, uspostavljanje povjerenja i otvorenosti kao preduvjeta suradnje, jednom riječju za humaniji pristup učeniku i nastavi. Školu prisile potrebno je pretvoriti u školu suradnje. Unilaterarnu kontrolu potrebno je zamijeniti bilaterarnom, a to može samo stručno i pedagoški kompetentan učitelj. Na širem planu gledano, nemoguće je ostvariti veće i značajnije pomake u nastavnoj praksi, ako se oni ne ostvare u studiju i izobrazbi nastavnika. Za to je potreban interdisciplinarni pristup u rješavanju problema, koji nužno traži suradnju kompetentnih stručnjaka, koji rade na istom poslu i međusobno se poštuju i uvažavaju. Ostvari li se suradnja među njima, kao i između pojedinog nastavnika i studenata, možemo očekivati boljitak hrvatskog školstva. Sadašnji trenutak jedinstvena je prilika da u praksi provjerimo pretpostavku o suradnji kao bitnom preduvjetu uspješnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija