Pregled bibliografske jedinice broj: 606455
Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi
Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi // Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012. / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 86-86 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 606455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi
(LANGUAGE ETIQUETTE IN PRIMARY SCHOOL)
Autori
Smajić, Dubravka ; Jurić, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012.
/ Peko, Anđelka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 86-86
ISBN
978-953-6965-29-8
Skup
Konferencija "Didaktički izazovi" (2012 ; Slavonski Brod)
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezični bonton; nastava Hrvatskoga jezika; jezična komunikacija; jezična kompetencija; mlađa školska dob.
(language etiquette; Croatian language teaching; spoken communication; language competence; younger primary school pupils)
Sažetak
Jedno od područja ljudskoga djelovanja u kojem se jezik ostvaruje jest jezično-odgojno područje, što se odnosi na institucionalno poučavanje jezika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Pritom je učiteljeva jezična uloga presudna u razvijanju govornoga izraza i cjelokupne jezične kulture mlađih naraštaja. Da bi učiteljevo jezično djelovanje u stvarnim nastavnim okolnostima bilo odgovarajuće i primjereno, zahtijeva se neprekidna težnja za profesionalnim jezičnim usavršavanjem te sustavno napredovanje u tom smislu. Što je veći učiteljev trud u podizanju vlastite jezične kulture, odnosno u usavršavanju osobne komunikacijske kompetencije, to će ga i učenik spremnije u tom slijediti. Jedan od načina na koji se podiže razina učeničke jezične kulture i razvija njegova komunikacijska kompetencija jest usvajanje i poštivanje pravila jezičnoga bontona. Jezični je bonton skup pravila lijepoga i uljudbenoga govornoga ophođenja. On se velikim dijelom ostvaruje u odgojno-obrazovnom procesu, i to prije svega i ponajviše u nastavi Hrvatskoga jezika. Sadržaji jezičnoga bontona u nastavnom programu iz Hrvatskoga jezika za osnovnu školu prisutni su neposredno i posredno. U mlađoj školskoj dobi jezični se bonton neposredno javlja, između ostaloga, u nastavnoj temi slušanje sugovornika i govorenje u telefonskom razgovoru, jer se kao obrazovno postignuće navodi da učenici trebaju naučiti „uljudno razgovarati i slušati sugovornika u telefonskome razgovoru“. Svrha je rada pokazati kako učitelj može u zadanu nastavnu temu ugraditi i dodatne sadržaje jezičnoga bontona. Daje se prikaz aktivnosti kojima se to postiže na satu obrade nastavne teme telefonski razgovor.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Dubravka Smajić
(autor)