Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 606455

Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi


Smajić, Dubravka; Jurić, Monika
Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi // Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012. / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 86-86 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 606455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi
(LANGUAGE ETIQUETTE IN PRIMARY SCHOOL)

Autori
Smajić, Dubravka ; Jurić, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012. / Peko, Anđelka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 86-86

ISBN
978-953-6965-29-8

Skup
Konferencija "Didaktički izazovi" (2012 ; Slavonski Brod)

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
jezični bonton; nastava Hrvatskoga jezika; jezična komunikacija; jezična kompetencija; mlađa školska dob.
(language etiquette; Croatian language teaching; spoken communication; language competence; younger primary school pupils)

Sažetak
Jedno od područja ljudskoga djelovanja u kojem se jezik ostvaruje jest jezično-odgojno područje, što se odnosi na institucionalno poučavanje jezika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Pritom je učiteljeva jezična uloga presudna u razvijanju govornoga izraza i cjelokupne jezične kulture mlađih naraštaja. Da bi učiteljevo jezično djelovanje u stvarnim nastavnim okolnostima bilo odgovarajuće i primjereno, zahtijeva se neprekidna težnja za profesionalnim jezičnim usavršavanjem te sustavno napredovanje u tom smislu. Što je veći učiteljev trud u podizanju vlastite jezične kulture, odnosno u usavršavanju osobne komunikacijske kompetencije, to će ga i učenik spremnije u tom slijediti. Jedan od načina na koji se podiže razina učeničke jezične kulture i razvija njegova komunikacijska kompetencija jest usvajanje i poštivanje pravila jezičnoga bontona. Jezični je bonton skup pravila lijepoga i uljudbenoga govornoga ophođenja. On se velikim dijelom ostvaruje u odgojno-obrazovnom procesu, i to prije svega i ponajviše u nastavi Hrvatskoga jezika. Sadržaji jezičnoga bontona u nastavnom programu iz Hrvatskoga jezika za osnovnu školu prisutni su neposredno i posredno. U mlađoj školskoj dobi jezični se bonton neposredno javlja, između ostaloga, u nastavnoj temi slušanje sugovornika i govorenje u telefonskom razgovoru, jer se kao obrazovno postignuće navodi da učenici trebaju naučiti „uljudno razgovarati i slušati sugovornika u telefonskome razgovoru“. Svrha je rada pokazati kako učitelj može u zadanu nastavnu temu ugraditi i dodatne sadržaje jezičnoga bontona. Daje se prikaz aktivnosti kojima se to postiže na satu obrade nastavne teme telefonski razgovor.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Dubravka Smajić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Smajić, Dubravka; Jurić, Monika
Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi // Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012. / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 86-86 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Smajić, D. & Jurić, M. (2011) Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi. U: Peko, A. (ur.)Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012..
@article{article, author = {Smaji\'{c}, Dubravka and Juri\'{c}, Monika}, editor = {Peko, A.}, year = {2011}, pages = {86-86}, keywords = {jezi\v{c}ni bonton, nastava Hrvatskoga jezika, jezi\v{c}na komunikacija, jezi\v{c}na kompetencija, mla\dja \v{s}kolska dob.}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Jezi\v{c}ni bonton u osnovno\v{s}kolskoj nastavi}, keyword = {jezi\v{c}ni bonton, nastava Hrvatskoga jezika, jezi\v{c}na komunikacija, jezi\v{c}na kompetencija, mla\dja \v{s}kolska dob.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {Smaji\'{c}, Dubravka and Juri\'{c}, Monika}, editor = {Peko, A.}, year = {2011}, pages = {86-86}, keywords = {language etiquette, Croatian language teaching, spoken communication, language competence, younger primary school pupils}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {LANGUAGE ETIQUETTE IN PRIMARY SCHOOL}, keyword = {language etiquette, Croatian language teaching, spoken communication, language competence, younger primary school pupils}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font