Pregled bibliografske jedinice broj: 606444
Segmentacija tržišta korištenjem otkrivanja znanja iz baza podataka
Segmentacija tržišta korištenjem otkrivanja znanja iz baza podataka, 2007., magistarski rad, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 606444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentacija tržišta korištenjem otkrivanja znanja iz baza podataka
(Customer segmentation using knowledge discovery from databases)
Autori
Lešković, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
17.12
Godina
2007
Stranica
138
Mentor
Peić-Bach, Mirjana
Ključne riječi
segmentacija tržišta; baze podataka; rudarenje podataka; otkrivanje znanja; unaprjeđenje djelotvornosti; upravljanje odnosima; cluster analiza; informacijske i komunikacijske tehnologije; vrijednost i zadovoljstvo korisnika
(customer segmentation; databases; data mining; knowledge discovery; improvement efficiency; relationship management; cluster analysis; Information and Communication Technology; customer value and satisfaction)
Sažetak
Suvremene kompanije u uvjetima globalizacije tržišta nužno moraju skrbiti o svojoj djelotvornosti odnosno konkurentskoj prednosti. Djelotvornost se temelji na dobro osmišljenoj i provedenoj strategiji, a razvijeno je nekoliko metoda unapređenja djelotvornosti: metoda uravnoteženih ciljeva, metoda kritičnih faktora uspjeha, model pet konkurentskih sila, resursna teorija strategije, model ključnih kompetencija, upravljanje lancem vrijednosti, razvojne strategije, upravljanje odnosom s korisnicima i sl. Mnoge kompanije kombiniraju neke od navedenih metoda, no možemo izdvojili upravljanje lancem potražnje i upravljanje odnosima s korisnicima. Lanac potražnje krije sve korisnike kompanije, a upravljanje lancem potražnje i upravljanje odnosom s korisnicima predstavlja okosnicu strategija suvremenih kompanija. Prepoznavanje potreba korisnika je ključ uspjeha svake kompanije. Prepoznate potrebe nužno treba zadovoljiti s ciljem zadržavanja korisnika. Podloga svega je stabilan informacijski i komunikacijski sustav koji omogućuje prikupljanje podataka o postojećim korisnicima, analizu prikupljenih podataka i profiliranje tržišnih segmenata. Rudarenjem podataka iz svakodnevnih transakcija s korisnicima omogućeno je otkrivanje novih znanja o navikama korisnika. Primjenjive metode otkrivanja znanja iz baza podataka su cluster analiza, faktorska analiza, neuronske mreže i stabla odlučivanja. Najprihvatljivija metoda za formiranje tržišnih segmenata je cluster analiza. Profiliranje korisničkih segmenata je moguće provoditi temeljem niza kriterija. Kako je u radu opisana segmentacija poslovnih korisnika, odabrani su slijedeći kriteriji: stavovi osoba koji donose odluku o nabavi, demografski kriteriji, operativni kriteriji, kriteriji pristupa nabavi, situacijski kriteriji. Temeljem navedenih kriterija moguće je formirati tržišne segmente istih navika. Formiranim tržišnim segmentima je moguće podići lojalnost i profitabilnost, kao i upravljati profitabilnošću cijele kompanije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb