Pregled bibliografske jedinice broj: 606385
Višenamjenski kanal Dunav Sava kao osovina razvoja
Višenamjenski kanal Dunav Sava kao osovina razvoja // 3. Kongres geografa Bosne i Hercegovine / Nurković, Safet (ur.).
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2012. str. 154-155 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 606385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višenamjenski kanal Dunav Sava kao osovina razvoja
(Multipurpose Canal Danube-Sava as the axis of
development)
Autori
Ambruš, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
3. Kongres geografa Bosne i Hercegovine
/ Nurković, Safet - Sarajevo : Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2012, 154-155
ISBN
978-9958-9270-7-2
Skup
3. Kongres geografa Bosne i Hercegovine
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 07.10.2012. - 10.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
unutarnji plovni put ; megakoridor ; održiva razvojna osovina ; Višenamjenski kanal Dunav Sava ; primarna stuktura ; sinergijski učinak ; prostorno planiranje
(inland waterway ; mega corridor ; sustainable development axis ; Multipurpose Canal Danube-Sava ; primary structure ; synergy effect ; spatial planning)
Sažetak
U procesu istraživanja se pokazalo da je značajni istraživački cilj otkriti kako po definiciji budući Višenamjenski kanal Dunav Sava ne pripada u Paneuropske multimodalne koridore koji se poklapaju s primarnim osovinama (pojasima razvoja), a nije niti prostor ostalih koridora promatranog prostora Europske unije, niti nacionalnog značaja ili sekundarnog regionalnog koji se zasnivaju na pojasima intenzivnijeg razvoja. Takav budući koncentrirani megakoridor iz bazične ekonomske strukture (međunarodni promet) prelazi na lokalni poticaj i transformira se u održivu razvojnu osovinu kao pojas intenzivnog razvoja. Vodena bilanca i povezanost unutarnjih plovnih puteva na teritoriju Republike Hrvatske su utjecajno područje istraživačkog rada. Cilj izgradnje kanala je prometno skraćenje plovnog puta Dunav-Sava za 417 km. VKDS se označava kao , , višenamjenski kanal “ „Multipurpose Canal“, s četiri ravnopravne funkcije ( promet, navodnjavanje, isušivanje i kontrola niskog vodostaja) Kroz njega je transportno planirano 7 mil. tona godišnjeg prometa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geologija, Arhitektura i urbanizam, Građevinarstvo