Pregled bibliografske jedinice broj: 606256
Pomoćnici u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj-pravo ili povlastica?
Pomoćnici u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj-pravo ili povlastica? // 8. Međunarodni znanstveni skup, Istraživanja u Edukacijsko- rehabilitacijskim znanostima
Zagreb, 2012. str. xx-xx (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 606256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pomoćnici u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj-pravo ili povlastica?
(Teaching assistants for children with disabilities in the Republic of Croatia-right or privilege?)
Autori
Opačak, Tatjana ; Osmančević Katkić, Lejla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
8. Međunarodni znanstveni skup, Istraživanja u Edukacijsko- rehabilitacijskim znanostima
/ - Zagreb, 2012, Xx-xx
Skup
8. Međunarodni znanstveni skup, Istraživanja u Edukacijsko- rehabilitacijskim znanostimax
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pomoćnici u nastavi ; učenici s TUR ; jedinice lokalne i regionalne samouprave
(teaching assistants ; students with disabilities ; units of local and regional authority)
Sažetak
Pomoćnik u nastavi predstavlja direktan oblik podrške učenicima s teškoćama u razvoju koji su uključeni u redovan sustav odgoja i obrazovanja po prilagođenom ili individualiziranom nastavnom planu i programu. Takav oblik podrške omogućen je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (2008.) i Državnim pedagoškim standardom osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja u RH (čl.15). Uz to, mjere Nacionalne strategije za izjednačavanje mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2007. do 2015. i Nacionalnog plana aktivnosti za prava i interese djece od 2006. – 2012. također promoviraju odgojno- obrazovno uključivanje djece s TUR te kao jednu od aktivnosti za uključivanje predviđaju uvođenje pomoćnika u nastavi. Dosadašnja praksa pokazuje da uvođenje pomoćnika u nastavi omogućuje učenicima s TUR ravnopravnije sudjelovanje u odgojno- obrazovnom procesu. Učitelji i roditelji učenika s TUR također iskazuju zadovoljstvo navedenom podrškom. Pozitivna praksa rezultira sve većim brojem zahtjeva za pomoćnicima u nastavi, no nedefiniran zakonodavni okvir, nejasno definirano financiranje te nedostatak financijskih sredstava dovode u pitanje dostupnost ovakvog oblika podrške učenicima s TUR koji time postaje “povlastica pojedinih učenika”. U svrhu sagledavanja trenutne situacije dostupnosti pomoćnika u nastavi u pojedinim jedinicama lokalne i regionalne samouprave u RH korišten je Upitnik o uvođenju pomoćnika u nastavi za učenike s TUR kojim se ispitivalo: proceduru koja prethodi odobravanju financiranja i način isplate naknada ; kriterije temeljem kojih se odobrava financiranje te načinu donošenja odluke prema kriterijima ; proceduru traženja i angažiranja pomoćnika i osiguravanje proračunskih sredstava za tu namjenu. Upitnik je elektroničkim putem poslan na 390 kontakt adresa Udruga općina u RH, Udruga gradova i Hrvatske zajednice županija. Prikupljeni podatci će biti analizirani metodom deskriptivne statistike te kvalitativnom metodom obrade podataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb